سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری خبر داد

آلبوم موسیقی "ویر" رونمایی می شود

ارجمند خبر از رونمایی آلبوم موسیقی "ویر" شامل آثاری از زنده یاد استاد مسعود بختیاری در حوزه هنری داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پایگاه خبری حوزه هنری، پیروز ارجمند مدیر مركز موسیقی در رابطه با آلبوم موسیقی "ویر" كه به زودی رونمایی می شود، گفت: "ویر" ( در زبان بختیاری به معنای "یاد" )، آخرین اثر زنده یاد مسعود بختیاری است كه قبل از فوت خود قطعات این آلبوم  را آهنگسازی و خوانده بود و بعد از فوت وی ارژنگ سیفی زاده این آلبوم را با صدای استاد بختیاری منتشر كرده است.

ارجمند در معرفی زنده یاد مسعود بختیاری گفت: استاد بختیاری متخلص به علاء الدین از اولین كسانی بود كه قبل از انقلاب در گسترش و معرفی موسیقی بختیاری نقش بسزایی داشته و از آثار او می توان به آلبوم موسیقی " مالكنون" و "آستاره" اشاره كرد.

وی با اشاره به اینكه موسیقی بختیاری علاوه برموسیقی دهكردی، موسیقی 4 قوم ساكن در آن منطقه را شامل می شود، افزود: استاد علاءالدین به هر دو نوع موسیقی منطقه چهارمحال و بختیاری آشنا بود و علاوه بر سرایش شعر و ساخت ملودی، از صدای گیرایی نیز برخوردار بود.
استاد بختیاری از معروفترین خوانندگان محلی ایرانی در كسوت معلم آموزش و پرورش بود و انتشار این آلبوم فرصت خوبی است تا یاد استاد بختیاری زنده شود.

مدیر مركز موسیقی حوزه هنری با بیان اینكه موسیقی محلی ایران به دو گونه مختلف اجرا می شوند، ادامه داد: موسیقی محلی هم به صورت ناب و خالص هر منطقه و هم با تركیب در دیگر سازها و به صورت جدیدی اجرا می شود. در آلبوم "ویر" ملودی ها توسط استاد بختیاری ساخته و اجرا شده است و در آن سازهای  سنتی و محلی ایرانی با هم تركیب شده اند.

ارجمند با معرفی آلبوم موسیقی "ویر" گفت: این آلبوم دارای 11 قطعه موسیقی است كه خوانندگی و آهنگسازی آن را زنده یاد مسعود بختیاری انجام داده و ارژنگ سیفی زاده سرپرستی و تنظیم كنندگی این آلبوم را به تهیه كنندگی مركز موسیقی حوزه هنری و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به عهده داشته است.

گفتني است؛ مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی "ویر" روز دوشنبه ششم آبان ماه در حوزه هنری برگزار می شود./ص

انتهاي پيام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.