سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

راه‌اندازی شبکه تشکل‌های زیست محیطی کشور و سامانه خط سبز/ تهیه شناسنامه محیط‌یار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با راه‌اندازی سامانه خط سبز و ارتباط مستقیم از چهار اپراتور از نظرات مردم استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران باحیدرزاده در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی محیط‌زیست گفت: تهران در حال حاضر به لحاظ شرایط ویژه و فشارهایی که بر آن وارد می‌شود با مشکلات زیست‌محیطی بسیاری مواجه است که کیفیت زندگی برای انسان و سایر گونه‌های را خطرناک کرده است.
وی با اشاره به رویکرد این اداره گفت: اولین بحث هماهنگی بین بخشی است که باید تعامل خود را با سایر ارگان‌ها برقرار کرده و نیز تعاملی هم با خطوط قرمز داشته باشد.
این در حالی است که تعامل بین بخش طی سال‌های گذشته بسیار کم بوده و نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌ها در کاهش مسائل زیست‌محیطی استان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و فعالان بحث دیگری است که اگر صورت نگیرد در واقع کاری انجام نداده‌ایم.
وی با اشاره به تهیه شناسنامه محیط‌یار گفت: با توجه به مجموعه بسیار وسیع محیط‌یارها که هر کدام از قشرهای مختلف اعم از دانشجو، کارشناس، حقوقدان و غیره هستند که هیچ وقت از آنها استفاده نشده، استفاده کنیم و بتوانیم به زودی باشگاه محیط‌یار را راه‌اندازی کنیم.
حیدرزاده به راه‌اندازی شبکه تشکل‌های زیست‌محیطی کشور را از دیگر اهداف خود بیان کرد و گفت: ما باید در این راستا به عنوان یک تصمیم‌گر عمل کنیم همچنین پیشنهاد داده‌ام تا نماینده‌ای از تشکل‌های زیست‌محیطی در شورای عالی محیط زیست داشتیم باشیم که خوشبختانه با آن موافقت شده است.
وی ادامه داد: اولین جلسه شورای عالی محیط‌زیست در آبان‌ماه تشکیل خواهد شد و با توجه به اینکه چندین سال است جلسات آن تشکیل نشده بود دستور جلسات زیادی دارند که امیدواریم پس از تشکیل، تشکل‌های زیست‌محیطی نماینده‌ای از آنان در جلسات حضور پیدا کنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به آموزش‌های عمومی در سطح شهر گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها اعم از شهرداری و شورای شهر، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها و همچنین رسانه‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها استفاده شود تا از تریبون آنها مشکلات زیست‌محیطی بیان شود.
همچنین به روسای ادارات استان پیشنهاد دادم که هر سه‌شنبه ملاقات مردمی داشته باشند.
حیدرزاده با بیان این مطلب که 80 درصد از کشفیات محیط زیست توسط تماس‌های مردمی صورت می‌گیرد گفت: طی 15 روز گذشته به دنبال تماس‌های مردمی کشفیات بسیاری داشته‌ایم که بعضا بسیاری از آنها خود شکارچی هستند اما دوستدار طبیعت ما هم مخالف شکارکش‌ها هستیم.
وی با اشاره به مناطق تحت حفاظت ما بسیار معارض دارد خاطرنشان کرد: در بعضی از مناطق ما همچون جاجرود، زمین‌هایی برای ساخت مسکن مهر واگذار شده که باید زمین معوض می‌دادند که ما پیگیر این موضوع هستیم./

برچسب ها: شناسنامه ، محیط ، حفاظت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.