سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهینه کردن هزینه های درمانی؛

با اجرای طرح "پزشک خانواده "ممکن میشود

طرح پزشک خانواده یک راهکار در اصلاح نظام سلامت، بهینه کردن هزینه ها و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه است.

دکتر ابوالفضل بهجو، رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت : نظام ارجاع و "پزشک خانواده "برنامه ای است که از سال ها قبل در کشورهای غربی و اخیراً در کشورهای در حال توسعه در حال اجرا و پیاده سازی است .

  وی با اشاره به اینکه در این برنامه هر فرد یک پزشک را به انتخاب خود به عنوان پزشک خانواده برمیگزیند اظهار داشت :  در قدم اول  بیمار کلیه مشاورات و مراجعات بهداشتی درمانی خود را با پزشک خانواده مطرح کرده پزشک نیز با شناخت کافی که از بیمار و خانواده و محیط او دارد تمامی اقدامات پیشگیری و درمان را برای بیمار انجام میدهد .

 وی افزود : در این طرح هر جا لازم باشد بیمار به سطوح تخصصی ارجاع داده شده  و نتیجه اقدامات تخصصی  به پزشک خانواده ارجاع و در پرونده بیمار درج میگردد.

وی با اشاره به اینکه "پزشک خانواده" برای بیمار پرونده تشکیل داده و کلیه مراجعات و اقدامات بهداشتی درمانی نظیر بیماریهای گذشته، سابقه خانوادگی، سابقه بیماریها، تجویز داروها و غیره را در پرونده بیمار ثبت میکند خاطرنشان ساخت : با اجرای این طرح بیمار از بدو تولد به بعد همیشه یک پرونده جامع و کامل دارد که خود و پزشک خانواده به آن دسترسی دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز بابیان اینکه بسیاری از سرطان ها مانند "سرطان سینه "و" سرطان پروستات "با آزمایشات و معاینات دوره ای به موقع تشخیص داده می شود گفت : پزشک خانواده در قبال این بیماری ها مسئول بوده و باید   به موقع در مورد این بیماری ها آزمایشات و معاینات دوره ای را انجام دهد./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.