سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کشت غلات در نطنز و بادرود آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: عملیات تهیه و بستر و کشت غلات پاییزه در شهرستان نطنز و بادرود آغاز شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالرضا مهدی بادی در نطنز اظهار کرد: کار عملیات تهیه بستر و کشت غلات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا در شهرستان نطنز و بادرود آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده و نظر به اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات پاییزی پیش‌بینی می‌شود که 1500هکتار گندم و 1900هکتار جو کشت در شهرستان کشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز در پایان تصریح کرد: در سال جاری ارقام گندم شامل کویر، سپاهان و پیشتاز و ارقام جو شامل ریحان، یوسف و نصرت به میزان 85 تن در آینده نزدیک وارد انبار شرکت‌های تعاونی تولید بادرود و نطنز خواهد شد و همچنین لازم به ذکراست حدود 70 درصد از عملیات کاشت به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی همچنین از برداشت زیتون در منطقه نطنز خبر داد و گفت: برداشت محصول زیتون از 20 هکتار باغات زیتون شهرستان آغاز شده است.

بادی ادامه داد: از اوایل مهر ماه هر سال به مدت 20 روز کار برداشت محصول زیتون انجام می‌گیرد، شهرستان نطنز دارای 20 هکتار باغات زیتون است که 15 هکتار آن متعلق به شرکت زراعی هنجن و از جمله باغات الگویی این محصول نیز در استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود به ازای هر هکتار 1500 کیلوگرم زیتون برداشت شود که به این ترتیب کل تولید زیتون در شهرستان 30 تن خواهد بود.

 زیتون دارای خواص بسیاری است از جمله کاهش فشارخون، برگ آن تب بر، کاهش دهنده قندخون، روغن آن مسهل و نرم کننده و صمغ درخت آن نیز التیام دهنده زخم است./ج1

برچسب ها: اصفهان ، غلات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.