سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه سلامت ایرانیان؛

فاقد قابلیت های لازم برای ثبت اطلاعات پایه سلامتی افراد

سامانه سلامت ایرانیان که سامانه ای جامع برای مدیریت برنامه "پزشک خانواده" است در شروع برنامه فاقد قابلیت های لازم بوده و به علت تعجیل در اجرا و نارسایی سامانه اینترنتی تاکنون ثبت اطلاعات پایه سلامتی افراد هست به پایان نرسیده است.

دکتر ابولفضل بهجو ،رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:به نظر می رسد که ورود داوطلبانه مردم و پزشکان به طرح و ایجاد جذابیت های مادی و معنوی در درازمدت برای پزشکان خانواده و افراد تحت پوشش می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

 وی افزود:اشکال در زیرساخت های فنی برنامه و نادیده گرفته شدن فازهای اجرایی از مشکلات عمده  این طرح است به این صورت که وظیفه اصلی پزشک خانواده بعد از ثبت نام و ویزیت پایه بیماران آغاز می شود.

 وی ادامه داد:  بیماران تحت پوشش بعد از ویزیت پایه و ثبت اطلاعات بیماری گذشته و جاری خود می توانند به واقع از مزایای پزشک خانواده برخوردار شوند که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی به عدم مشارکت نمایندگان صنفی پزشکان عمومی در تدوین سیاستگزاری و اجرای طرح اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:به جرأت می توان گفت که نمایندگان پزشکان عمومی در مجامع و انجمن های صنفی با حضور در متن مشکلات اجرایی می توانند بیشترین کمک را به رفع موانع و مشکلات طرح پزشک خانواده کنند ولی متأسفانه تاکنون هیچ جایگاهی برای حضور فعال آنان در ستادهای عملیاتی پزشک خانواده در سطح کشور ؛استان و شهرستان در نظر گرفته نشده است.

 به گفته وی نمایندگان سازمان نظام پزشکی که طبق آیین نامه در ستادهای شهرستان شرکت می کنند بعضاً به مشکلات طرح اشراف کامل ندارند./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.