سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

درمان بی اختیاری مدفوعی و ادراری در فارس

درمان بی اختیاری مدفوعی و ادراری با منشا عصبی در شیراز برای دومین بار در کشور امکان پذیر شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فلوشیپ جراحی کولورکتال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بی اختیاری مدفوعی یکی از مشکلات شایع بخصوص در خانم ها است که علل آن متفاوت است.

دکتر سید وحید حسینی ادامه داد: از علل عمده آن زایمان سخت ، زایمان با بخیه غیر مناسب، زایمان با فورسپس و اعمال جراحی ناحیه مقعد مانند عمل جراحی فیسچول بوده و از علل دیگر آن صدمات ناشی از اجسام نوک تیز به ناحیه مقعد و صدمات وارده به سیستم اعصاب مرکزی مانند قطع نخاع است.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده برای بیمار اگر علت عدم کنترل، قطع ماهیچه باشد که با انجام عمل جراحی ترمیم اسفنگتر مربوطه درمان می شود و در برخی اوقات علت این مشکل قطع عصب و یا عدم هدایت پیام عصبی به علل ذکر شده است که برای درمان این بیماران این روش جدید یعنی تحریک عصب ناحیه خاجی نخاع با دستگاه (SNS) sacral nerve stimulator استفاده می شود .

استاد بخش جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : در بیشتر از 70 درصد مواقع، پاسخ به درمان در این روش عالی گزارش می شود و البته نتیجه نهایی با همکاری بیمار و آموزش استفاده بخیه از دستگاه قابل پیش بینی است.

وی بیان کرد: این روش تاکنون صرفاً در چند مورد در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده و اکنون در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دومین مرکز راه اندازی شده است.

حسینی ادامه داد: از مزایای دیگر این روش تصحیح بی اختیاری ادراری، تقویت حرکت ارادی بیمار و کمک به درمان بخشی از بیماران نابارور است./س

برچسب ها: درمان ، ادراری ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
خیلی عالیه اماچگونه میتوانیم بهش درسی داشته باشیم