سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده مرسي: "محمد نه سازش مي‌کند نه مذاکره!"

در پي سرکوب اخوان المسلمين توسط مقامات جديد مصر خانواده محمد مرسي، رئيس جمهور مخلوع اين کشور روز يکشنبه اعلام کردند مرسي با مقامات هيچ مذاکره اي نخواهد کرد و هيچ گونه سازشي را نخواهد پذيرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز، در پي تظاهرات گسترده عليه اخوان المسلمين، محمد مرسي نخستين رئيس جمهور مصر که به صورت آزادانه انتخاب شده بود ، سوم ژوئيه از سوي ارتش برکنار شد.

مقامات مصر پس از برکناري مرسي، اخوان المسلمين را به شدت سرکوب کردند. هنگام پراکنده کردن تحصني در قاهره ، صدها عضو اين حزب کشته و دو هزار فعال اسلامگرا دستگير شدند.

خانواده محمد مرسي در بيانيه اي که در پايگاه اينترنتي اخوان المسلمين قرار گرفت (www.ikhwanonline.com) ، اعلام کرد : رئيس جمهور به خصوص پس از کشته و مجروح شدن ، بازداشت و ناپديد شدن بسياري از مردم ، عقب نشيني نخواهد کرد ، او نه مذاکره اي خواهد کرد و نه سازشي.

خانواده مرسي در اين بيانيه که به مناسبت عيد قربان منتشر شد ، اعلام کرد : « رئيس جمهور از مسير دموکراتيک عقب نشيني نخواهد کرد ، حتي اگر بهاي اين مسير دموکراتيک ، به قيمت جان او باشد.
  
محمد مرسي که از زمان برکناري در مکاني نامعلوم نگهداري مي شود و در انظار عمومي ديده نشده است ، قرار است چهارم نوامبر به اتهام تحريک به خشونت محاکمه شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.