سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"بيژن امكانيان" در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران:

نابينايان روشن دل احساسات برگرفته از عواطف دارند

نابينايان مادرزاد روشندلاني از عواطف و احساسات هستند.

"بيژن امكانيان" بازيگر فيلم "گل‌هاي داوودي" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران به بهانه روز جهاني نابينايان گفت:در واقع در "گل‌هاي داوودي" كاراكتري را بازي كردم كه يك روشن دل مادرزاد بود و تفاوت بسيار زيادي با كسانيكه در دوران بدو تولد دچار معلوليت مي‌شوند دارد.
 
وي ادامه داد: افرادي كه بعداز چند سال زندگي دچار معلوليت جسمي شوند براساس ذهنيت و تجارب قبلي و همچنين از خاطرات زندگي دوران قبل از نابينايي زندگي خود را ادامه ميدهند.

 امكانيان عنوان كرد: اما نابينايان مادرزاد از اين امتيازات مبرا هستند و آنچه كه در پيرامون آنها وجود دارد را از طريق ذات خود و تخيلات حواس چارگانه برداشت مي كنند.
 
وي اظهار داشت: به طور معمول بچه ها در دوران كودكي افراد پرسشگري هستند اما نابينايان مادرزاد در سن كودكي نسبت به كودكان عادي پرسش هاي زيادي دارند و روحيه كودكانه آنها به مرحله اي رسيده كه سوالات  خود را مطرح مي‌كنند.
 
وي با اشاره به كاراكتر فيلم "گلهاي داوودي" افزود: آنچه كه درفيلم گلهاي داوودي تجربه كرده ام آشنايي بانابينايان مادر زاد و همنشيني با افراد روشن دل و صحبت با آنها اين نكته راتداعي مي‌كرد كه در برخي موارد از عواطف در احساسات شخصي خود استفاده مي‌كنند.
 
امكانيان ادامه داد: كاراكتر "گلهاي داوودي" از نوع شخصيتهايي بود كه نسبت به اطرافيانش به خصوص پدر خود نگاهي همراه با حس عاشقانه داشت و با توجه به اينكه اين گونه افراد در دوراني به پختگي كامل نرسيدند عواطف بر انها غلبه دارد.
 
وي در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: شخصيت نابينا در اين فيلم نيز در براساس واقعيتها به سمت و سوي عواطف تغيير داده شد و در سينماي اثر تاكيد و نقش موثر وروشني داشت.
 
انتهاي پيام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.