سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

کارشناسان برای احیاء هنر معماری خارج از گود قرار دارند

هنرمند معمار کشورمان گفت: هم اکنون کارشناسان ما با برخوداری از توانایی های عملی و تئوری در رابطه با احیاء هنر معماری در کشور خارج از گود قرار دارند و مسولان به این نیرو های متخصص توجهی ندارند .

کارمران آرمین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: رونق اقتصاد به عنوان مقوله ای جدی و مطرح در تمام صنایع و بخش ها به خصوص چارچوب هنری کشور و در زیر شاخه آن حوزه معماری ما با برخورداری از جایگاهی خاص در کشور در اولویت اول تمامیث طرح ها و برنامه ها در حوزه مدیریت قرار گرفته است .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: حوزه معماری نهادی با نیازمندی شدید به مقوله حمایت های مادی و معنوی مسولان است حفظ بناهای تاریخی به جا مانده از هزاران سال فرهنگ و تمدن ایرانی با حرکت در مسیر مرمت برخی بناهای فرسوده و رو به نابودی برای رسیدن به اهداف بزرگی مانند دفاع از فرهنگ اصیل ایرانی باید در جریانی درست صورت گیرد .

این هنرمند معمار کشورمانبا اشاره به ساختار ریشه ای مشکلات در حوزه معماری تصریح کرد :مدیریت حوزه معماری از مشکلات و کمبود های ریشه ای مثل عدم استفاده از کارشناسان و افراد صاحب فن در این هنر قدیمی ملی رنج می برد هم اکنون کارشناسان ما با برخوداری از توانایی های عملی و تئوری در رابطه با احیاء هنر معماری در کشور خارج از گود قرار دارند و مسولان به این نیرو های متخصص توجهی ندارند .

این معمار برتر از نگاه انجمن مفاخر معماری ایران در خاتمه اظهار داشت :در کنار عدم استفاده از نیرو های کارشناس در چارچوب مدیریت حوزه معماری کشور مقوله گردشگری نیز به بار مشکلات و کمبود های این زیر مجموعه حوزه فرهنگ و هنر کشور اضافه کرده است ./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.