سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوزه گري:اقايان بايد در مورد اتهامات رشوه پاسخ گو باشند

رييس فدراسيون هندبال با رد موضوع رشوه به داوران اين رشته گفت: درجلسه کميته انضباطي آقايان بايد پاسخگوي اتهامات و گفته هاي خود باشند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، جلال کوزه گري گفت: اتفاقات و مسائل اخيري که در هندبال مطرح شده در شأن اين فدراسيون نيست. 
وي با اشاره به فعاليت هاي دوران رياست خود در سه سال گذشته و نتايج در سطح تيم هاي ملي و اعزام هاي مختلف به مسابقات بين المللي گفت: تاکنون با وجود همه مشکلات و کمبودهاي مالي در اين فدراسيون موفق عمل کرده ايم. 
کوزه گري درباره حواشي پيش آمده و اتهام دريافت رشوه و هديه از طرف داوران هندبال گفت: در همه فدراسيون ها کميته انضباطي درخصوص اين مسائل تصميم گيري مي کند و اگر فردي در رسانه ها چنين اتهامي را مطرح مي کند در کميته انضباطي که سه شنبه اين هفته تشکيل مي شود بايد اسناد و ادله خود را ارايه کند. 
وي تأکيد کرد: به همين راحتي نمي شود با آبروي افراد بازي کرد و نبايد به راحتي بگوييم داوران رشوه گرفته اند. 
کوزي گري افزود: اينگونه صحبت کردن ها و حرکات جز لطفه زدن به هندبال کشور نيست. 
وي با اشاره به سخنان پورغلامي از مربيان تيم هندبال اصفهان و حرکاتي که در بازي اخير اين تيم پيش آمد گفت: اين حرکات موجب نااميدي و عدم ورود افراد به هندبال مي شود. 
وي با اشاره به کنار گذاشتن محترمانه آقايان سليماني و حيات پور از فدراسيون هندبال گفت: آقاي سليماني بعد از استعفاء و رفتن از اين فدراسيون هيچگونه صحبتي عليه فدراسيون نکردند اما آقاي حيات پور به طور مرتب صحبت هايي را مي کنند که بيشتر هم خودشان را محکوم مي کنند. ين سخنان به هيچ وجه درست نيست. 
کوزه گري درباره گردش مالي فدراسيون هندبال گفت: گردش مالي فدراسيون زياد نيست و در حال حاضر هفته نهم ليگ را برگزار مي کنيم به داوران بدهکاريم. 
رييس فدراسيون هندبال درباره هديه يک ميليون توماني مؤسسه مالي ثامن الحجج (ع) به داوران هندبال و ايجاد حواشي به واسطه اين هدايا گفت: اين مؤسسه درپي تبليغ خود و جذب افراد است. 
وي گفت: اين مؤسسه درخصوص برگزاري سمينار داوران نيز حمايت مالي و معنوي خود را انجام داد و همانطور قبل از آن که در سال گذشته از رؤساي هيأت ها ، داوران و افراد مختلف حمايت و با برگزاري قرعه کشي هزينه عمره 10 نفر از افراد را تقبل کرد. 
وي گفت: اين حرکت در سمينار کميته داوران نيز انجام شد و اين مؤسسه براي داوران دفترچه حساب باز کرد و هدف آن جذب 30 تا 40 نفر به اين مؤسسه و کمک براي پرداخت هزينه زيارت کربلا و مکه آنان بود. 
وي گفت: همه مسئولان فدراسيون هندبال در جريان اين موضوع بودند و اينکه مي گويند آقاي پورمقدم رييس کميته داوران از آن اطلاعي نداشته درست نيست و ما کل قضيه مطرح شده را رد مي کنيم. 
کوزه گري درباره ارتباط موضوع استعفاي رحيمي مديرعامل سپاهان از اين باشگاه و مطرح شدن موضوع رشوه در فدراسيون هندبال گفت: اين 2 موضوع به نظر من هيچ ربطي با هم ندارند اما شايد بچه هاي تيم هندبال اصفهان درپي چنين حرکاتي باشند همانطور که آقاي پورغلامي و کشاني از مسئولان تيم هندبال اصفهان در مسابقه اخير خود با مسائل فني زياد کاري نداشتند و درپي تنش بودند. 
وي افزود: آنها بلافاصله بعد از آن مي گويند که کوزه گري رييس فدراسيون هندبال بايد برود. 
کوزه گري گفت: هيچ کاري در فدراسيون هندبال به صورت پنهاني انجام نمي شود. 
وي گفت: مؤسسه مالي ثامن الحجج (ع) هم اکنون از بسياري از تيم هاي هندبال در رده نوجوانان ، جوانان و ملي و رشته هاي ورزشي ديگر حمايت مالي مي کند. 
او همچنين گفت: برخي رسانه ها درپي حاشيه سازي هستند و ما موضوع اتهامات يکي دو روزنامه به فدراسيون هندبال را از طريق مراجع قضايي پيگيري مي کنيم.
کوزه گري افزود: به علت مشکلات مالي در يک سال و نيم گذشته طبق اساسنامه درپي جذب حمايت هاي مالي بوديم و در اين راه براي استفاده از اسپانسر مؤسسه مالي ثامن الحجج (ع) به توافق رسيديم و تيم ثامن الحجج (ع) مربي اسپانيايي خود را هم در اختيار تيم ملي هندبال به طور همزمان قرار داد. 
وي گفت: در حرکت بعدي سعي کرديم بازيکناني مانند ميلاد مسائلي و استکي را که جذب ليگ قطر شده بودند با حمايت ثامن الحجج (ع) به اين تيم بازگردانيم همچنين درپي بازگرداندن ايمان جمالي از مجارستان هستيم. 
کوزه گري گفت: تيم ثامن الحجج (ع) سبزوار به نمايندگي از ايران در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا شرکت مي کند.
وي افزود: قبل از جام ملت هاي آسيا ليگ هندبال تعطيل و در نهايت 18 نفر از ميان 25 نفر براي تيم ملي انتخاب مي شوند. 
رييس فدراسيون هندبال تأکيد کرد: درهاي تيم ملي به هيچ وجه براي انتخاب بازيکن بسته نيست. 
در ادامه اين نشست خبري رييس کميته داوران فدراسيون هندبال هم گفت: اگر 2 باشگاه از بين تيم هاي ليگ برتر بگويند که من بايد کنار بروم به سرعت کنار مي روم. 
پورمقدم افزود: داوران هندبال جزء مظلوم ترين قشر ورزش کشور هستند و نبايد به راحتي به آنان اتهام رشوه زد. 
وي گفت: همه مسائل کميته داوران به صورت شفاف است و کساني که تا قبل از دقايق آخر بازي هفته هشتم ليگ درود بر شرف داوران مي فرستادند چه شد که در پنج دقيقه پاياني مي گويند داوران ناپاک هستند. 
پورمقدم افزود: مگر هنگام باخت تيم ثامن الحجج (ص) سبزوار از اصفهان ما داور نبوديم که بعد از باخت اصفهان به ثامن الحجج (ع) قضايا جور ديگري جلوه داده مي شود.

برچسب ها: هندبال ، رشوه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.