سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

در شهرستان پردیس یک مورد ابتلا به بیماری وبا مشاهده شده است

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در شهرستان پردیس واقع در شهر بومهن یک مورد ابتلا به بیماری وبا مشاهده و گزارش شده است.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این مهم در تهران سه مورد گزارش شده است.

وی ادامه داد: وبا بیماری خطرناک و کشنده ای است و از مسئولان نهادهای مختلف نظیر جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، آب و فاضلاب و ... درخواست می شود تا برای جلوگیری از شیوع این عارضه تلاشی وافر از خود نشان دهند.

بیگدلو اضافه کرد: در این بین اجرای تمهیدات پیشگیرانه در سایه ارائه آموزشهای لازم به مردم می تواند عنصری مثمر شمرده شود.

همچنین رئیس مرکز بهداشت و درمان شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: بافت قالب جمعیتی منطقه را اقشار کارگری و همچنین مهاجران تشکیل می دهد.

دکتر زهرا جودی نعمتی اضافه کرد: این بیماری از برخی کشورهای همسایه وارد کشورمان شده است؛ طبق نظر کارشناسان امر در صورت رعایت اصول بهداشتی ساده امکان ابتلا به وبا تا حد بسیاری کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در این میان، اصل مهم تشخیص به موقع بیماری به درمان سریع و همچنین جلوگیری از شیوع آن کمک بسزایی می کند؛ عامل وبا در آبهای سطحی و مواد خوراکی آلوده وجود دارد.

جودی نعمتی افزود: رعایت مسائلی نظیر شستشوی صحیح و مستمر دستها و پاکسازی درست میوه و سبزیجات از آلودگی بویژه در فصول گرم سال راه ساده اما مؤثری در کنترل بیماری وبا است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهر جدید پردیس با اشاره به بارزترین علائم ابتلا به بیماری وبا تصریح کرد: از جمله اصلی ترین علائم بیماری وبا می توان به اسهال شدید بدون درد، استفراغ بدون حالت تهوع، نبود خون در مدفوع، عطش فراوان و درد پشت ساق پا اشاره کرد.

وی ادامه داد: دوره نهفته وبا یک تا سه روز و دوره بروز علائم یاد شده سه تا 6 روز است که این بیماری طی مدت زمان مذکور قابلیت سرایت به افراد دیگر را نیز دارد.

جودی نعمتی افزود: مردم و مسئولان در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند مراتب را با مسئولان بهداشتی منطقه در نواحی پردیس، بومهن و جاجرود در میان بگذارند تا بررسی های لازم در این خصوص انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهر جدید پردیس تصریح کرد: فرد مبتلا به بیماری وبا ساکن بومهن بعد از شناسایی در بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران بستری شد تا مراحل درمانی خود را سپری کند، همچنین بررسی خانواده و اطرافیان این فرد مبتلا نیز مراحل عادی خود را می گذارند.

وی ادامه داد: اگر هشدارهای لازم در خصوص راه های جلوگیری از ابتلا به وبا به مردم ارائه شود، تقابل با این عارضه ساده تر خواهد بود./س


برچسب ها: پردیس ، وبا ، بیماری ، بومهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.