سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت عسل ضروری است

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران گفت: تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت عسل بسیار ضروری است و در این باب باید اردبیل پیشقدم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عبدالرضا بیگناه امروز در جلسه انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران اظهار داشت: در تمامی کشورهای پیشرفته به زنبورداری و عسل به عنوان یک صنعت پیشرو و در آمد‌ساز نگریسته می‌شود، ولی متاسفانه در کشور ما زنبورداری و تولید عسل آن چنان که باید مورد توجه قرار گیرد، نگرفته است.

وی افزود: امیدواریم دولت جدید به حوزه زنبورداری و عسل توجه بیشتری کند، چرا که کشورهای فاقد این موهبت الهیو طبیعی از ما پیشی گرفته‌اند و در حال حاضر حتیدر بسیاری از کشورها دانشکده‌های زنبور‌عسل نیز ایجاد شده است.

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران خاطرنشان کرد: ضرورت‌های تولید ایجاب می‌کند که مقداری موم به کشور وارد شود تا صنعت زنبورداری کشور احیا شود.

بیگناه همچنین به عضویت بسیاری از صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری و عسل در انجمن عسل ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریمبا حضور دیگر صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری موجب رشد و شکوفایی این صنعت شویم.

رئیس انجمن زنبورداران و تولید‌کنندگان عسل ایران تاکید کرد: استان اردبیل با توجه به اینکه قطب تولید عسل در کشور بوده و از لحاظ کمیت و کیفیت جایگاه ویژه‌ای دارد، باید در پیشبرد این اهداف و سیاست‌ها پیشقدم شود.

بیگناه در ادامه اذعان داشت: توجه به این صنعت می‌تواند با توجه به ارز‌آوری مفید به حال برای تولید‌کنندگان و فعالان این بخش باشد، به شرط آنکه بتوان سیاست‌های راهبردی را در این زمینه با جدیت دنبال کرده و به مقاصد اصلی رسید/س.

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.