سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازنده موسیقی فیلم "اتوبوس شب":

مخاطب شناسی در تولید و ایجاد رونق عرصه گیم ضروری است

فردین خلعتبری از فعالان عرصه موسیقی گفت که به رغم وجود ظرفیت‌های بسیار در کشور هنوز ارتباط مناسبی میان عرصه‌های مختلف هنری همچون سینما و بازی‌های رایانه‌ای ایجاد نشده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سازنده موسیقی فیلم سینمایی «چ» ادامه داد: سینمای ما بر خلاف کشورهای صاحب این صنعت هنوز نتوانسته اثری پرتحرک که مناسب تولید بازی رایانه ای باشد، بسازد. 

خلعتبری افزود: آثار جذاب و مخاطب پسند سینمایی و تلویزیونی از قابلیت تبدیل به بازی جذاب و پرمخاطب برخوردار است.

سازنده موسیقی فیلم «اتوبوس شب» توضیح داد: بازی های داخلی می بایست از جذابیت مناسب تکنیکی، هنری و مضمونی در جهت جذب مخاطب برخوردار باشد. بسیاری از تولیدات همچنان با استاندارهای لازم و مقبول این عرصه فاصله دارد. 

این موسیقیدان با یادآوری اینکه برای تولید یک اثر هنری با دربرگیری جنبه های سرگرمی می بایست از تمامی عناصر هنری از جمله موسیقی بهره گرفت، افزود: گاهی بازی هایی ساخته می شود که در آن مثلا مسلمانان پیروز می شوند؛  اگر کاربر نتواند مراحل را پشت سر بگذارد به نوعی بازنده و ذهنیت پیروز از بین می رود.

خلعتبری با بیان اینکه در تولید بازی های رایانه ای باید بخش خصوصی فعالتر عمل کند و ارتباط مناسبی با سایر بخش های فرهنگی نظیر سینما برقرار کنند.

 وی توجه به نیاز مخاطبان برای تولید بازی را اساسی خواند و ادامه داد: فعالان عرصه گیم باید قدرت ریسک پذیری داشته و به سمت ساخت بازی های مهییج، جذاب و تکنیکی و در عین حال آموزنده و مفید حرکت کنند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.