سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسریع روند ترانزیت کالا از چابهار به آسیای میانه با احداث پل دوم میلک

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر احداث پل دوم میلک برای تسریع در روند ترانزیت کالا از چابهار به آسیای میانه، گفت: با احداث پل دوم میلک، می‌توان ترانزیت محور شرق کشور را برای رسیدن کالا از این منطقه به آسیای میانه سرعت بخشید.





به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگارانمنطقه سیستان و بلوچستان، حاتم ناروئی در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به موقعیت خاص چابهار در کشور به عنوان تنها راه دسترسی به آب‌های آزاد، اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی، گردشگری و سرمایه‌گذاری برخوردار است و با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد و وجود امنیت، بهترین گزینه جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه است.

وی افزود: با احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان- مشهد به عنوان زیرساختی اساسی، زنجیره ترانزیت محور شرق کشور برای رسیدن کالا از این منطقه به آسیای میانه تکمیل می‌شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح احداث راه آهن به عنوان یک زیرساخت مهم و اساسی باجدیت تمام در حال پیگیری است.

ناروئی با برشمردن جایگاه ویژه منطقه آزاد چابهار ارتقاء این منطقه را در گروی همکاری و جلب توجه کشور آسیای میانه دانست.

استاندار سیستان و بلوچستان بکارگیری نیروهای بومی در مناصب مختلف را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از نیروهای بومی در مناصب مدیریتی بستر رشد و توسعه استان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی انتخاب حامد علی مبارکی را به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نقطه عطف اعتماد مردم و مسئولان به دولت تدبیر و امید توصیف کرد و افزود: دولت با انتخاب مدیران بومی به روند توسعه و پیشرفت منطقه و کشور شتاب بخشید.

در ادامه حامد علی مبارکی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به جایگاه استراتژیک این منطقه، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و حمایت همه جانبه آنها یکی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

مبارکی با اشاره به دیدار خود با سفرای کشورهای هندوستان و افغانستان در روزهای گذشته، اظهار کرد: این دیدارها به منظور تشدید همکاری‌های تجاری بین کشورها انجام شد.

وی تسریع در روند ترانزیت کالا از چابهار به میلک را مهم ارزیابی کرد و افزود: احداث پل دوم میلک سرعت حمل و نقل در این محور را دو چندان خواهد نمود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: با شبانه روزی کردن گمرک میلک عبور و مرور در پایانه میلک بدون هیچ توقفی صورت خواهد گرفت. /ش
برچسب ها: تسریع ، روند ، ترانزیت ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.