سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وب سايت آلماني كتابخانه ملي راه اندازي شد

همزمان با برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت وب سايت آلماني سازمان اسناد و كتابخانه ملي راه اندازي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، همزمان با حضور سازمان در نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت و شركت در مجامع فرهنگی بین المللی و گسترش روابط علمي و فرهنگي با آنان، وب سايت آلماني سازمان راه اندازي شد.     
 
 
اين وب سايت دربرگيرنده بخش هاي مختلف براي مخاطبان است و كليه خدماتي كه از طريق وب سايت فارسي براي كاربران قابل استفاده است، در اين وب سايت نيز قراردارد.

توضيحات مربوط به ساختار سازمان، معرفي كتابخانه ملي، معرفي آرشيو ملي، اهداف و وظایف ، جستجوي منابع كتابشناختي موجود در كتابخانه ملي، معرفي تالارها و منابع موجود در سازمان، اطلاعات مخصوص براي ناشران و پژوهشگران، ارائه اخبار، از کتابدار بپرس، پيوند به کتابخانه دیجیتال، پيوند به کتابخانه کودکان و نوجوانان، نسخه نرم افزار جستجوي كتابشناختي كتابخانه ملي روي موبايل، تماس با ما و فرم درخواست متقاضيان بازديد اتباع خارجي از كتابخانه ملي از جمله بخش هاي وب سايت آلماني سازمان است. 

به منظور غنی سازی محتوایی وب سایت ، بخش"كتابشناسي آلمان بر اساس منابع موجود در سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران" درنظر گرفته شده كه شامل 4 بخش و 15 هزار و 922 عنوان است. در بخش اول، منابع در حوزه موضوعي آلمان شامل نسخه ها ي خطي، پايان نامه ها ، كتاب هاي فارسي، لاتين، مقالات و منابع ديداري شنيداري آورده شده است.

در بخش دوم كه مربوط به منابع به زبان آلماني است، كتاب هايي كه زبان نگارش آنها آلماني است، در موضوعات مختلف به ترتيب الفبايي عنوان كتاب تنظيم شده است .

بخش سوم مربوط به آثار ادبي آلماني ترجمه شده به فارسي است كه در اين بخش كتاب هايي كه از زبان آلماني به فارسي ترجمه شدند، به ترتيب الفبايي اثر تنظيم شده و در بخش چهارم نيز آثار ادبي فارسي ترجمه شده به آلماني موجود است و كتاب هايي كه از زبان فارسي به آلماني ترجمه شدند، به ترتيب الفبايي اثر تنظيم شده است. 

همچنین در این وب سایت، 3 نسخه برجسته كه به نحوي با كشور آلمان مرتبط هستند، انتخاب و معرفی شدند و متن كامل آن براي علاقه مندان در دسترس است. گفتني است لينك وب سايت آلماني سازمان اسناد و كتابخانه ملي با آدرس http://nlai.ir/Default.aspx?alias=nlai.ir/ge قابل مشاهده است.

انتهاي پيام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.