سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به روز شدن قراردادهای جذب سرمایه در "معادن"

قراردادهای جذب سرمایه در حوزه معادن برای فعالان این بخش به روزرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ معاون بهره برداری شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اعلام این خبر گفت: این اقدام با كمك و تایید مشاوران بین المللی امورحقوقی معادن انجام شده و هدف اصلی جذاب شدن سرمایه گذاری در این بخش است.

خدایار كریم نژاد در عین حال به نیاز كشور برای سرمایه گذای در معادن به ویژه در «زغالسنگ» اشاره كرد و گفت: قراردادهای همچون بی.او.تی(B.O.T) ،‌ بی.او.او (B.O.O)‌ بای بك و انواع قراردادهای مشاركتی به روزرسانی شده اند تا مسیر توسعه معادن كشور هموار شود.

معاون شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: در طرح جامع فولاد تاكید شده كه تولید 8میلیون تن فولاد خام باید به روش كوره بلند انجام گیرد كه این موضوع نشان از اهمیت افزایش ظرفیت تولید زغالسنگ و كك می دهد.

وی با بیان اینكه به زودی كشور با رشد تقاضا برای زغالسنگ و تولیدات پایین دستی آن مواجه می شود گفت: از سال جاری طرح های تولید كك متالورژی راه اندازی می شوند كه نیاز به ماده زغالسنگ را افزایش می دهند.

كریم نژاد ادامه داد:‌ كك سازی هایی كه در حال ساخت هستند شامل 900هزار تنی ذوب آهن ،‌ 800هزار تنی شركت میدكو،‌650 هزار تنی طبس،‌ 400هزار تنی زرند(طرح توسعه) و 300هزار تنی سواد كوه است و این امر اهمیت سرمایه گذاری در تولید زغالسنگ در كشور را نمایان می سازد.

به گفته معاون شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،‌ برای دستیابی به هدف فوق و تامین نیاز كارخانه های فعال حال حاضر، باید ظرفیت تولید زغالسنگ كنسانتره به 6 میلیون تن در سال است.

وی همچنین با اشاره به اینكه هم اینك ظرفیت تولید زغالسنگ كنسانتره در كشور به 1.5میلیون تن می رسد اظهار داشت: طبق اهداف برنامه برای تامین كك مورد نیاز كارخانه های كك سازی،‌ طرح جامع زغالسنگ كشور – مصوب ایمیدرو- ،‌باید عملیاتی و اجرا شود كه بخشی از این طرح ها در دست اجرا قرار دارد.

كریم نژاد تصریح كرد:‌ به منظور سرمایه گذاری در این طرح ها و با برگزاری فراخوان، از كلیه سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می كنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، معادن ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.