سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودی ؛

دولت آمریکا افشاگران واقعیات را محاکمه می کند

شرکت کنندگانِ آمريکايي در ميزگرد شبکه تلويزيوني روسيه تصريح کردند، دولت آمريکا افشاگران خطاها و جنايات را در سازمان‌هاي مختلفِ اين کشور جاسوس مي‌خواند و آنان را به اتهام جاسوسي تحت فشار قرار مي‌دهد و محاکمه مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني راشا تودي، چهار افشاگر آمريکايي که با ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسي‌هاي سازمان امنيت ملي آمريکا که به روسيه پناهنده شد، در مسکو ملاقات کردند و به او جايزه صداقت و هوشمنديِ سام آدامز اعطا کردند، در ميزگرد اختصاصي اين شبکه درباره شرايط کنوني اسنودن در روسيه اظهار نظر کردند. 
اين افراد از سرحال بودن و شوخ طبعيِ اسنودن و همچنين تمرکز و هوشياريِ او، با توجه به شرايطي که در آن قرار گرفته است، صحبت کردند. ري مک گاورن، تحليلگر سابق سازمان سيا گفت، اگر افرادِ عادي در شرايط اسنودن قرار مي‌گرفتند (دولت آمريکا در تعقيب‌شان بود) با فشارهاي فراوان (روحي-رواني) روبرو مي‌شدند، اما اسنودن فردي عادي نيست. اسنودن با آنچه انجام داده کنار آمده است و کاملاً مطمئن است حرکتي که کرده (افشاگري عليه آمريکا) کاري صحيح بوده است. او به هيچ‌وجه از کاري که انجام داده است پشيمان نيست و آماده‌ي مواجهه با هرچه در آينده براي او پيش آيد است. 
کالين راولي، مأمور سابق اف بي آي و افشاگر خطاهاي پليس فدرال آمريکا گفت، من و اسنودن درباره شخصيت‌هاي برجسته در تاريخ معاصر صحبت کرديم که تحت همين نوع فشارها قرار گرفته‌اند. وي تأکيد کرد، تمرکز اسنودن بر موضوعاتِ مهم، بسيار فوق العاده بود. 
جسيلين راداک، فعال عضو پروژه پاسخگوييِ دولت، گفت ما در آمريکا شاهد اين روند بوده‌ايم که هرچه مخفي کاري‌هاي آمريکا بيشتر مي‌شود و اين کشور به کشوري پليسي شبيه‌تر مي‌شود، افرادي که مي‌خواهند به وظيفه قانوني و اخلاقيِ خود عمل کنند و جنايات، خطاها و فعاليت‌هاي غيرقانونيِ دستگاه‌هاي مختلف دولتي يا شرکت‌هاي خصوصي را افشا کنند، بيش از پيش با فشارها و مشکلات روبرو مي‌شوند. 
راداک افزود، در زماني که من به افشاگري پرداختم، تحت تحقيقات جنايي قرار گرفتم و دولت آمريکا مرا در فهرست سياهِ افرادي که اجازه پرواز ندارند و امثال آن، قرار داد. در آن زمان من احساس مي‌کردم که اين ظلم بزرگي است که به من شده است، اما به هيچ وجه حتي تصورش را نمي‌کردم که رييس جمهور اوباما افرادي مانند توماس دريک، ادوارد اسنودن، برادلي منينگ و چند نفر ديگر را با استفاده از قانون ضدجاسوسي، محاکمه کند. وي افزود اين (اتهام جاسوسي) جدي‌ترين اتهامي است که دولت آمريکا مي‌تواند به هر يک از شهروندان اين کشور بزند. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.