سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مؤیدی در دیدار با رئیس کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر ایتالیا؛

ایتالیا محلي براي مافيا بوده است/شيوه مصرف مواد تغيير نکرده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: ایتالیا نیز نظیر ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و در گذشته محلی برای مافیای مواد مخدر بوده و به همین دلیل نیازمند تبادل تجارب با یکدیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صبح امروز رئیس کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر ایتالیا با هیئت همراه ضمن بازدید از نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سردار مؤیدی رئیس پلیس مواد مخدر ناجا دیدار داشت .

بر اساس این گزارش سردار مؤیدی در خصوص این ملاقات اظهار داشت: مدتها بود که این سفر و این ملاقات می بایست اتفاق می افتاد و ایتالیا یکی از کشورهایی است که قربانی‌های بسیاری در مافیای مواد مخدر داشته و در دنیا ایتالیا به عنوان کشوری که آسیب های فراوانی در حوزه مواد مخدر خورده تلقی می کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ما با افغانستان هم مرزیم مشترکات بسیاری را در حوزه مواد مخدر داریم که باید با استفاده از این نشست ها تجارت، آخرین اطلاعات و آخرین وضعیت مواد مخدر در جهان را رصد کنیم.

وی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری که بیشترین تجربه ر ا در حوزه مواد مبارزه با مواد مخدر به صورت صحیح دارد شناخته می شود و برای سایر کشورها به ویژه کشوری نظیر ایتالیا که آسیب پذیری بسیاری در این زمینه داشته موثر خواهد بود.

وی افزود: ایتالیا نیز نظیر ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و در گذشته محلی برای مافیای مواد مخدر بوده و به همین دلیل نیازمند تبادل تجارب با یکدیگر هستیم.

سردار مؤیدی با اشاره به نزدیکی دیدگاههای ایتالیا و ایران در حوزه مواد مخدر بیان داشت: همواره ایتالیا دیدگاههای نزدیکی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با ایران داشته و دولتمردان ایران و ایتالیا نیز توافق نامه هایی را در این زمینه امضا کردند و سفر امروز نیز در راستای تحقق بخشی از این توافق نامه ها انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به نظرات رئیس کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر ایتالیا اذعان داشت: وی به تلاشهای ایران و فعالیت همکاران ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه بسیاری داشتند و تقدیر و تشکر کردند و ما معتقدیم ایتالیا می تواند شریک خوبی در عرصه مبارزه با مواد مخدر برای ایران باشد.

وی افزود: امروزه به لحاظ شرایط زمان نیازمند اطلاعات و تجارب همسو با پیشرفت جوامع هستیم و بویژه سازمان‌ها که استمرار خود را مستلزم همکاری، همراهی و تعامل با سایر محیط‌ها می‌داند.

سردار مؤیدی با اشاره به آمادگی ایران برای همکاری و انتقال تجربیات به سایر کشورها تاکید کرد: ما به تعامل با سایر کشورها معتقد هستیم اما به دور از دیدگاه‌های سیاسی و تعاملاتی که شفاف و صادقانه باشد.

وی افزود: خوشبختانه افسر رابط ایتالیا در ایران و افغانستان همکاری های تنگاتنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران دارند و تهیه و تدوین چگونگی راه آینده نیازمند این تعامل و نشست ها است و این سفرها نیز باید به عنوان فرصت تلقی شود و تلاش کنیم نهایت استفاده را با رعایت ملاحضات مربوطه داشته باشیم.

سردار مؤیدی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر وارد شدن مجدد هروئین به چرخه اعتیاد گفت: متاسفانه دست‌های پنهان و مافیا پشت سر مواد مخدر است اما با یک افزایش یا کاهش ناچیز نمی توان گفت شیوه مصرف تغییر کرده و اگر تا پایان سال آمار تغییر محسوسی داشت برنامه ای برای آن ریخته می شود اما با این مدت زمان گذشته این رویکرد را تایید نمی کنند.

 وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت: ما آمادگی داریم هم در ایران و هم در سایر کشورها دوره های آموزشی را برگزار کنیم و همچنین از هر نقطه ای که یک شیوه و یک تاکتیک قابل توجه در این زمینه داشته باشد برای کسب آن علم و حرفه حضور پیدا کنیم.

وی افزود: امروز پلیس ما یک پلیس بین المللی است و باید نگاه واقع بینانه به پیشرفت و تکنولوژی برای بهره مندی از آن داشته باشیم.

وی در پایان و در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نبود مدیریت دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در ایران از اردیبهشت ماه گفت: سازمان ملل ایران را به عنوان کشوری در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر می داند لذا تکمیل چارت سازمان ملل در ایران یکی از ضروریات است که احساس می شود و باید این خلع هرچه زودتر توسط دست اندر در کاران پر شود هرچند فعالیتهای این  سازمان در ایران تعطیل نشده و ما توقفی در کار احساس نمی کنیم اما اگر مدیریت این مجموعه مشخص شود قطعا برای ما یک فرصت و تاثیر گذار خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جرم ، مخدر ، ایتالیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.