سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اسكان اضطراري موجب ايجاد آرامش در مناطق حادثه ديده مي شود

رییس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال کشورگفت: اسكان اضطراري در مناطق حادثه دیده موجب ايجاد آرامش در مناطق حادثه ديده مي شود .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک، مظفر در مراسم اختتاميه مسابقات كشوري طراحي اردوگاه و اسكان اضطراري جمعيت هلال احمر در ساوه افزود: ايجاد آرامش پس از حوادث در مناطق حادثه ديده موجب مي شود كه شرايط به حالت عادي نزديك شود.
وي بيان كرد: پس از وقوع حادثه سه اقدام جستجو، نجات و رهاسازي مهم است اما اسكان اضطراري به دليل زمان بر بودن داراي اهميت خاصي است و بايد با سرعت عمل بيشتري انجام شود.
مظفر ادامه داد: فردي كه در يك حادثه افراد نزديك خانواده را از دست داده است، حتي برپايي يك چادر به عنوان سرپناهي موقت مي تواند ايجاد آرامش را برايش فراهم كند.
وي گفت: در تهيه طرح هاي اسكان اضطراري بايد سه امر سرعت، دقت و مهارت مورد توجه قرار گيرد و براي افزايش سطح كيفي اين طرح ها نيازمند تعامل تمامي امدادگران كشور هستيم تا با حركت رو به جلو به اهداف مدنظر دست يابيم.
وي از امدادگران كشور خواست تا در مناطق خود ضمن شناسايي نقاط آسيب پذير و پيش بيني مكان هايي براي اسكان اضطراري احتمالي، مهارتشان را در اين زمينه افزايش دهند.
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اظهار كرد: مسابقات كشوري طراحي اردوگاه و اسكان اضطراري اين جمعيت با حضور امدادگران ۳۱ استان كشور به ميزباني شهرستان ساوه برگزار شد.
وي ادامه داد: در اين مسابقات امدادگران در قالب تيم هاي ۴ نفره با محوريت نحوه آماده سازي سرپناه اضطراري، اسكان موقت و اردوگاه، طراحي و اجراي اردوگاه و مديريت اردوگاه به رقابت پرداختند.
در پايان اين رقابت ها تيم هاي استان هاي آذربايجان غربي، اردبيل و ايلام به ترتيب موفق به كسب رتبه هاي برتر اسكان اضطراري شدند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.