سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی اجرای مانور پناهگیری صحیح و تخلیه امن در منطقه 22؛

مدرسه شهید ستاری واقع در پیکانشهر لرزید

گسل شمالی تهران باز هم فعال شد تا یک روز کاری دیگر را برای ستاد مدیریت بحران منطقه 22 و دیگر نهادها و سازمانهای خدمات رسان مستقر در این محدوده رقم بزند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت: « طبق سناریوی تعریف شده ، در اثر فعال شدن گسل شمالی تهران زمین لرزه ای به شدت 6 ریشتر در شهر تهران اتفاق افتاد که سبب وارد شدن خسارات به اماکن و تاسیسات دولتی و عمومی موجود در منطقه شده و تعداد زیادی از شهروندان دچار صدمات جانی و مالی شدند . وارد شدن خسارات گسترده به شریانهای حیاتی گاز ، آب ، برق و مخابرات و صدمات و اثرات ثانویه منجر به ریزش آوار و وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف همچنین تخریب  مدرسه دخترانه شهید ستاری واقع در محله آزاد شهر به دلیل بافت فرسوده و تراکم بالای دانش آموزان نیاز فوری به امداد رسانی، برگزار کنندگان این مانور را وادار به واکنش سریع در این زمینه کرد و بلافاصله پس از وقوع حادثه، موضوع از طریق ستاد مدیریت بحران منطقه به تمامی ارگانهای خدمات رسان اعلام و کمک رسانی به مصدومان حادثه آغاز شد.»
وی افزود: « با حضور به موقع سازمان های نامبرده در محل حادثه، بسرعت عملیات اطفای حریق و تخلیه اضطراری دانش آموزان از فضای داخلی مدرسه آغاز شد و مصدومان به درمانگاه ستاد مدیریت بحران منطقه واقع در بوستان جنگلی چیتگر انتقال داده شدند. هدف از برگزاری این مانور، عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران، ایجاد هماهنگی و وحدت فرماندهی در مدیریت بحران و تمرین و هماهنگی در بکارگیری نیروها و تجهیزات بود. تهیه و تدوین سناریو و نظارت و هماهنگی موجود میان اعضای ستاد مدیریت بحران توسط ستاد مدیریت بحران منطقه صورت گرفت و این ستاد پس از اخذ گزارشهای تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران، در پایان عملیات، به بررسی و تحلیل عملیات همچنین تعیین نقاط ضعف و قوت آن اقدام کرد .»
گفتنی است در اجرای این مانور، ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر ، کلانتری 181 ، ایستگاه 76 آتش نشانی ، پلیس راهور منطقه 22 ، جمعیت هلال احمر ، اورژانس منطقه ، آب و فاضلاب منطقه 2 ، شرکت برق آزادی ، شرکت گاز منطقه 22 ، درمانگاه ستاد مدیریت بحران منطقه ، ستاد مدیریت بحران ناحیه 4 و ... با ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 22 مشارکت داشتند ./
برچسب ها: مانور ، پناهگیری ، تخلیه ، امن ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.