سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ایران جز ده کشور بلاخیز دنیا است

ایران جز 10 کشور برتر بلاخیز دنیا محسوب می شود که تنوع اقلیمی، قرار گرفتن در کمربند زلزله از عوامل بوجودآمدن این موضوع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون عمرانی استانداری  استان ،در نشست خبری  که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد گفت : در کشور ما از 20 تا 26 مهر هر سال بعنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده است.

کریمی با بیان اینکه 43 واقعه جز بلایای طبیعی در جهان شناسایی شده است که از این تعداد 31 مورد در ایران و 18 مورد دراستان زنجان به وقوع پیوسته است  افزود : این حوادث شامل زلزله، خشکسالی، رانش زمین، سرمازدگی و سایر حوادث می‌شود که به صورت پهنه‌بندی وقوع حوادث و با بررسی تاریخی دنبال می‌شود.

 وی در ادامه در خصوص اقدامات مقابله ای بلایای طبیعی ادامه داد : شناخت بلایای طبیعی و اینکه در هر استانی چه حوادثی احتمال وقوع دارند وپیشگیری و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع آنها از مواردی است که  در کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش موثری دارند.

معاون عمرانی استانداری بحث آموزش و پیش آگاهی قبل از وقوع شرایط بحرانی و اضطراری و امکانات و تمهیدات امدادرسانی به حادثه دیدگان را  از دیگر مواردی  دانست که در کاهش اثرات بلایای طبیعی موثر است .

کریمی از انجام مطالعات جامع خطرپذیری استان زنجان، برای اولین بار در سطح کشور خبر داد  تصریح کرد:این پژوهش توسط پژوهشکده سوانح طبیعی در کشور و از طریق شناسایی و پهنه بندی مخاطرات طبیعی استان انجام گرفت .

وی به برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد : این برنامه‌ها در صدد ارائه آگاهی‌های لازم در این حوزه به جامعه است./س


برچسب ها: ایران ، کشور ، دنیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.