سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهشيري در مرکز پژوهش‌ها مطرح کرد

ضرورت ايجاد تعادل و توازن بين سياست، فرهنگ و اقتصاد کشور

دکتر محمدرضا دهشیری طی سخنانی در مرکز پژوهش‌ها، اولویت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز در ادامه نشست‌های علمی – تخصصی خود برای تبیین اولویت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای سیاست خارجی در دولت یازدهم، با دعوت از دکتر "محمدرضا دهشیری" استادیار دانشگاه روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ، این موضوع را بررسی کرد.

دکتر دهشیری در سخنان خود به صورت جامع به تشریح مسائل و چالش‌هایی پرداخت که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی با آنها روبرو شده است.

وی همچنین ترجیحات و مطلوبیت‌هایی را که باید در حوزه سیاست خارجی مورد نظر تصمیم گیرندگان قرار گیرند ، مورد بررسی قرار داد و در پایان به سوالات حاضران پاسخ گفت.

 دکتر دهشیری گفت : همچنین باید میان فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور، تعادل و توازن برقرار شود. بسیاری از مسائل تاکنون با نگاه امنیتی و سیاسی مورد توجه بودند، اما اکنون باید دو رویکرد جدید را مد نظر قرار داد: یکی توجه به موضوع دولت توسعه گرا که به معنای توجه به مسائل مربوط به اقتصاد است و دوم اولویت دادن به مسائل فرهنگی.

بنابراین لازم است برای ارتقای مقبولیت بین‌المللی کشور، گفتمان جدیدی مبتنی بر فرهنگ توسعه و توسعه فرهنگی ایجاد کرد. به جای تسلط سیاست بر فرهنگ باید تمدن نوین اسلامی – ایرانی را بازنمایی کنیم تا تصویر مثبتی از ایران در جهان به وجود آید و رویکرد جامعه بین‌المللی نسبت به جامعه اسلامی ما تغییر یابد. از این طریق می‌توان از فضای تنش آمیز کنونی خارج شد و به تدریج به فضای مثبتی که مبتنی بر قاعده برد – برد در نظام بین الملل باشد دست پیدا کرد.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.