سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه انجمن اسلامي دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به دکتر روحانی؛

آقای رئیس‌جمهور صرفاً «متكلم وحده» نبوده و نقطه نظرات دانشجويان را نيز بشنوید

در آستانه حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به دکتر روحانی خواستار بیان نقطه نظرات دانشجویان در اولین حضور دانشگاهی وی در دولت یازدهم شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر روحاني

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران

سلام عليكم؛

احترماً ضمن آرزوي توفيق جنابعالي در مسئوليت خطير رياست جمهوري، با قطعي شدن حضور شما در دانشگاه تهران به عنوان سخنران مراسم نمادين آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها، فرصت مناسبي پيش خواهد آمد تا رئيس جمهور علاوه بر ايراد سخنراني و ارائه ديدگاه‌هاي خود، صرفاً «متكلم وحده» نبوده و به استماع سخنان و نقطه نظرات دانشجويان نيز بپردازد.

از اين رو با عنايت به رويكرد محوري جنابعالي كه بارها در مواضعتان بيان نموده‌ايد، انتظار مي‌رود تا با اعلام موافقت خود جهت بيان ديدگاه‌هاي نمايندگان دانشجويان و تشكل‌های دانشجويي، گامي مؤثر در راستاي ايجاد فضاي چند صدايي برداشته و بستر تضارب آرا در دولت يازدهم را از دانشگاه تهران آغاز کنيد.

بنابراین انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران مصرانه تقاضا دارد تا در جلسه سخنراني و در حضور جنابعالي ضمن ارائه وقت به نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي، امكان طرح دغدغه‌هاي دانشجويي فراهم شود.

برهمین اساس این تشکل دانشجویی، بعنوان نماینده دانشجویان برخود واجب میداند چند نکته‌ای را خدمت حضرتعالی بیان کند تا انشاالله مورد توجه شما و مسئولین امر قرار گرفته، و کمی از مشکلات جامعه دانشگاهی کشور کاسته شود:

جناب آقای دکتر روحانی

در بسیاری از دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده که این امر موجب 2مشکل عدیده شده است: اولاً با واگذاری این خوابگاه‌ها به بخش خصوصی،قیمت اجاره آن‌ها به یکباره به چند برابر افزایش یافته، که تحمل این افزایش قیمت برای دانشجویان شهرستانی بسیار دشوار است. ثانیاً این واگذاری‌ها اکثراً بدون هیچگونه روند قانونی، و تنها براساس روابط دوستانه میان مسئولین دانشگاهی و افراد متقاضی صورت می‌گیرد که همین مسئله باعث عدم پاسخگویی مسئولین خوابگاه ها در قبال دانشجویان نیز شده است.

جناب حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی

 حضرتعالی به خوبی از اهمیت فرهنگ با خبر هستید، بگونه‌ای که بارها هم رهبری معظم انقلاب، هم خودتان بیان فرموده‌اید که اکثر مشکلات کشور،حتی مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ رایج در کشور دارد.اما متأسفانه بسیاری از متولیان فرهنگ در دانشگاه ها، یا با موضوعات فرهنگی و کارکردهای آن بیگانه اند یا اصولاً اعتقادی به کارکردهای فرهنگ در حل معضلات کشور ندارند. لذا خواهشمندیم نسبت به این ضعف‌های بزرگ که متأسفانه نه فقد در دانشگاه ها که در بسیاری از سازمان های دولتی نیز وجود دارد رسیدگی عاجل فرمائید. بعلاوه سالهاست که با وجود تأکیدهای فراوان مقام معظم رهبری بر اهتمام به امر فرهنگ در کشور، همچنین رؤسای محترم جمهور قبلی ، کمترین میزان بودجه ها در دانشگاه‌ها به معاونت‌های فرهنگی اختصاص داده میشود که امیدواریم با عنایت حضرتعالی این رویه غلط تصحیح شود.

ریاست محترم جمهوری

 در برخی دوره ها، به دانشگاه و دانشجویان نگاه تهدیدمحور داشته‌اند، حال آنکه هر اتفاق بزرگی در کشور رخ داده، از 8سال دفاع مقدس گرفته تا جهاد علمی و پیشرفت‌های صنعتی، همواره بزرگترین نقش را دانشجویان و دانشگاهیان برعهده داشته‌اند. اکثر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، نقاط ضعف دولت ها و مسئولین را نه از سر تخریب، بلکه در راستای اصلاح نقاط ضعف و بهبود عملکردها بیان میکنند و برای رفع آن ها نیز همواره دست یاری خود را به سوی همه دولت‌ها دراز کرده‌اند. لذا درخواست ما از حضرتعالی این است که نه به چشم تهدید، بلکه به چشم فرصت به دانشگاه بنگرید و نگاه‌های گاهاً نادرست قبلی را تصحیح کنيد.

آقای دکتر

 سرعت تولید علم در ایران، با توجه‌های خاص مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت های نهم و دهم، به جایگاه قابل قبولی رسیده است به گونه ای که به اذعان مراکز بین المللی سرعت تولید علم در ایران 11برابر متوسط تولید علم در جهان است و ایران از این حیث رتبه اول را در جهان داراست. انتظار جامعه دانشگاهی کشور از دولت یازدهم این است که با برنامه ریزی دقیق، توجه بیشتر به مراکز علمی و دانش بنیان و اعتماد بیش از پیش به جوانان ایران اسلامی، نه تنها روند گذشته را ادامه دهد بلکه تمام تلاش خود را برای افزایش سرعت تولید علم نیز بکار گیرد.

توفيق و سربلندي حضرتعالی و همه خدمتگذاران نظام جمهوري اسلامي را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمائيم.

و من الله توفیق
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.