سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزیر خارجه هند از حق هسته ای ایران

سلمان خورشید، در مصاحبه با راشا تودی تاکید کرد: در تعامل خود با ایران، اطمینان یافته‌ام که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی‌وی، وزیر خارجه هند خاطر نشان کرد، در مذاکرات هسته‌ای تهران و غرب، برای ایرانی‌ها این امر مهم بوده است که موقعیت و هویت آنان مورد توجه قرار گیرد و احترام آنان رعایت شود؛ و گفت‌وگوی مناسب با ایران ممکن بوده است.
خورشید در ادامه از حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز بر مبنای پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان.پی.تی) حمایت کرد و افزود: هر آن‌چه پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به آنان اجازه می‌دهد بر مبنای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ادامه دهند، همان چیزی است که آنان کاملا مستحق آن هستند.
وی درباره دورنمای احتمالی از سرگیری روابط ایران و امریکا ابراز امیدواری کرد، بتوان از نشانه‌های اولیه از آن‌چه گرمی، دستیابی و علائم حرکت مثبت رو به جلو توصیف می‌شوند، در رسیدن به نتیجه‌ای منطقی استفاده کرد.
امریکا، رژیم اسرائیل و برخی از متحدان آن‌ها در ادعایی تاییدنشده، ایران را به تلاش برای پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم کرده‌اند.
این درحالی است که ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.
برچسب ها: بین الملل ، هند ، ایران ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.