سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اتحادیه آفریقا با عدم حضور رئیس جمهور کنیا در مقابل دادگاه جنایت بین المللی

اتحادیه آفریقا در صورت عدم تعویق محاکمه رئیس جمهور کنیا،با عدم حضور وی در مقابل این دادگاه موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه اسکای نیوز دقایقی پیش گزارش داد:اتحادیه آفریقا در نشست خود تصمیم گرفت،اگر دادگاه جنایت بین المللی جلسه محاکمه "کنیاتا"رئیس جمهور کنیا را به تعویق نیاندازد،با عدم حضور وی در مقابل این دادگاه موافقت کند.

اجلاس فوق العاده سران اتحادیه آفریقا امروز شنبه حول محور روابط این اتحادیه منطقه ای با دیوان کیفری بین المللی در آدیس آبابا گشایش یافت.

در این اجلاس سران اتحادیه آفریقا به بررسی پیش نویس قطعنامه ای خواهند پرداخت که در آن پیش بینی شده است محاکمه سران بر سر قدرت این قاره که پرونده آن ها در دیوان کیفری بین المللی لاهه در دست بررسی است به بعد از پایان دوره فعالیت آن ها در کشورشان موکول شود.

اتحادیه آفریقا در قطعنامه پیشنهادی خود تاکید کرده است هیچ رئیس جمهور یا نخست وزیری نباید در زمانی که زمام قدرت را در دست دارد در هیچ دادگاه یا دیوان بین المللی تحت پیگرد قرار گیرد یا محکومیتی بر ضدش صادر شود.

کنیاتا رئیس جمهور کنیا که محاکمه اش به اتهام جنایت علیه بشریت قرار است دوازدهم نوامبر در دیوان کیفری بین المللی انجام گیرد و کشورش خواهان برگزاری این اجلاس فوق العاده شده است در این نشست حضور دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.