سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه فضای سبز غرب پایتخت به 28 متر مربع رسید

شهردار منطقه 5 تهران گفت : سرانه فضای سبز این منطقه با احداث بوستان های شهری و بدنه سازی بزرگراه ها در سال جاری به 28 مترمربع رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهردرای منطقه 5 ، سعید طلوعی شهردارمنطقه با اشاره به بوستان‌های جدید الاحداث در این منطقه اظهار داشت:‌ به منظور تلطیف هوا و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و بهبود منظر شهری بوستان های  محلی وفرامحلی احداث شد که تعدادی از آنها تکمیل وبه بهره برداری رسید.
 
شهردار منطقه 5 تهران در ادامه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز منطقه  با احتساب جنگل‌کاری های کوهسار بالاتر از استانداردهای جهانی است گفت :‌ در حال حاضر مساحت فضای سبز منطقه بیش از200هکتار مربع شامل 192 بوستان و توسعه فضای سبز رمپ و لوپ بزرگراه های شهید باکری ، شهید ستاری ، شهید همت ،محمد علی جناح ، شهید حکیم و اتوبان تهران - کرج   و جنگلکاری کوهسار است .
 
طلوعی خاطرنشان کرد: منطقه 5 به لحاظ  برخورداری ازفضای مناسب جهت احداث وتوسعه فضای سبز و منابع زیرزمینی آبی  از مناطق برخوردار از سرانه فضای سبز مناسب با استاندارد است.
 
به گفته طلوعی با هدف احیای منابع طبیعی وحفظ محیط زیست  درطرح احداث بوستان جوانمردان  50هکتارفضای سبز احداث شد.
 
شهردارمنطقه 5 درادامه مکانیزه شدن سیستم آبیاری فضای سبز و بیش از 320کیلومتر لوله گذاری جهت هدایت آبهای زیرزمینی به بوستان ها و فضای سبز را از دیگر اقدامات موثر در توسعه فضای سبز برشمرد./ف
برچسب ها: سرانه ، فضا ، پایتخت ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.