سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیست و سوم مهر ماه روز انتخاب شهرداران مدرسه / انتخاب 10 مدرسه در هر منطقه به عنوان پایلوت

قائم مقام و معاون امور مناطق اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران از اعلام بیست و سوم مهر ماه به عنوان انتخاب شهرداران مدرسه خبر داد و گفت: این طرح در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

محمد رضا غلامی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به برخورداری شمار فراوانی از نسل جوان کشور از تعلیم و تربیت اظهار داشت این امر ضمن آنکه نشان از تحول وسیع کشور در تمامی مراتب داشته نیاز به تحول کیفی در تعلیم و تربیت را نیز آشکار ساخته است.

وی تصریح کرد: این امر خطیر علاوه بر مساعی کارگزاران رسمی وزارت آموزش و پرورش نیاز به توجه و تلاش جدی سایر دست اندر کاران امور اجتماعی و فرهنگی داشته و شهرداری تهران در این راستا علاوه بر تاسیس فرهنگسراها، روزنامه ها و نشریات و . . . با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش سعی در عرضه خدمات اجتماعی و فرهنگی در چارچوب رسمی نظام تعلیم و تربیت در کشور داشته و طرح شهردار مدرسه از جمله جلوه های این تلاش است.

قائم مقام و معاون امور مناطق اداره کل آموزشهای شهروندی با یاد آوری انتخابات شهرداران مدرسه در بیست و سوم مهر ماه افزود: این انتخابات در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران و در جهت معرفی شهر داران مدرسه برگزار خواهد شد.
فلاحی ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان درزمینه های مسائل ایمنی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی، تربیت بدنی را از اهم اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: نحوه مواجهه با حوادثی نظیر آتش سوزی، زلزله، سیل و اتفاقات غیر مترقبه، بهداشت عمومی شهر و آلاینده های محیطی، رعایت حقوق دیگران و ملاحظه حقوق سالمندان، بیماران، جانبازان و نابینایان و . . . در استفاده از امکانات شهری نظیر کتابخانه ها، فرهنگسراها، ابنیه تاریخی از جمله رویکرد های این طرح است که شهرداران مدرسه پس از کسب آموزشهای لازم در این زمینه مسئولیتهایی را عهده دار خواهند بود.

وی تقویت مسئولیت پذیری و تقویت روحیه مشارکت جویی نوجوانان در سطح مدیریت شهری، شناخت بهتر شهر و شیوه های اداره آن به منظور ایجاد رابطه عاطفی و مسئولانه نسبت به محیط زندگی را از دیگر رویکردهای این طرح عنوان کرد و تاکید کرد: هر منطقه مکلف است 5 مدرسه پسرانه و 5 مدرسه دخترانه مقطع راهنمایی تحت پوشش قرار دهد و اولویت انتخاب مدارس به ترتیب با مدارس دولتی، هیئت امنایی و غیر دولتی است.

قائم مقام و معاون امور مناطق اداره کل آموزشهای شهروندی با تاکید بر ایجاد هماهنگی و توافق در سطوح بالای سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با شهرداری در این راستا ادامه داد: طراحی و نصب پوسترهای تبلیغاتی شهرداران مدارس و نیز اطلاع رسانی به دانش آموزان در این زمینه صورت پذیرفته که پس از برگزاری انتخاب شهردار، روز آئینی تنفیذ شهرداران مدارس در آبان ماه برگزار خواهد شد.

غلامی اعلام اسامی معاونین و شورای شهر شهرداران مدرسه را پس از انتخاب شهردار دانست و خاطر نشان کرد: این افراد تا شعاع 500 متر خارج از مدرسه ملزم به رعایت مدیریت شهری، خدمات شهری، ترافیک و مباحث فرهنگی و اجتماعی حوزه اختیارات خود خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.