سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود؛

«یادداشت های شخصی یک سرباز» خوانش مي شود

مجموعه داستان «یادداشت های شخصی یک سرباز» نوشته دیوید سالینجر با حضور جمعی از کارشناسان و علاقه‌مندان این حوزه یکشنبه، 21مهر در فرهنگسرای فردوس، خوانش و نقد می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، صدویکمین جلسه «با هم بخوانیم» در فرهنگسرای فردوس، از ساعت 16 یکشنبه، به خوانش، نقد و بررسی کتاب «یادداشت‌های شخصی یک سرباز» نوشته دیوید سالینجر اختصاص دارد. 

سالینجر در سال ۱۹۱۹ در منهتن نیویورک از پدری یهودی و مادری مسیحی به دنیا آمده است. مدتی را در اروپا گذراند و در سال ۱۹۳۸ همزمان با بازگشتش به آمریکا در یکی از دانشگاه‌های نیویورک به تحصیل پرداخت اما آن را نیمه‌تمام رها کرد. 

نخستین داستان سالینجر به نام «جوانان» در سال ۱۹۴۰ در مجله استوری به چاپ رسید. چند سال‌ بعد (در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۴۶) داستان ناتور دشت به شکل دنباله‌دار در آمریکا منتشر و سپس در سال ۱۹۵۱ روانه بازار کتاب این کشور و بریتانیا شد. 

«ناتور دشت» به عنوان نخستین کتاب سالینجر، طی مدت کمی برای او شهرت و محبوبیت فراوان به همراه آورد و بنگاه انتشاراتی «راندم هاوس» در سال ۱۹۹۹ آن را به عنوان شصت و چهارمین رمان برتر قرن بیستم معرفی کرد. این رمان پرطرفدار وی در نقد جامعه مدرن غرب و خصوصا آمریکا نوشته شده‌ است. 

فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعداز چهارراه مخابرات واقع شده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.