سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار بازیکن NBA با شوتهای 3 امتیازی اضافی

در میان 25 بازیکن لیگ NBA که بیشترین اقدام به پرتاب های 3 امتیازی را داشتند تنها چهار بازیکن از میانگین لیگ پایین تر بودند. کارشناسان به این نفرات توصیه می کنند اقدام به پرتاب های خود را کمتر کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مجموع فصل گذشته لیگ NBA بازیکنان را بطور میانگین 35/9 درصد شوت 3 امتیازی موفق داشتند و انتظار این است که آن دسته از بازیکنان با اقدام به پرتاب بیشتر، درصد بالاتری هم نسبت به میانگین لیگ داشته باشند اما از 25 بازیکن بالاترین درصد پرتاب 3 امتیازی را در فصل قبل میانگین NBA داشتند، 21 نفر آنها میانگین بالاتر از 35/9 درصد داشته و چهار نفر دیگر از میانگین کل لیگ پایین تر بودند. از بین این 4 بازیکن هم دو نفر امسال در تیم نیویورک بازی می کنند.

**شوتهای 3 امتیازی را به فیلیپینی ها بسپار!

شوت های 3 امتیازی در کل ارزش بالاتری نسبت به 2 امتیازی دارند، دلیل واضح آن هم تأثیرگذاری بالاتر این گلها است.
جالب اینجاست که حتی تحلیلگران NBA هم آوازه شوت های 3 امتیازی بازیکنان فیلیپینی را شنیده و در مورد تأثیرگذاری بازی آنها مثال می زنند که حتی نایب قهرمانی آسیا را به این کشور هدیه کرد.

اما در لیگ NBA، جیمز نلسون، جی آر اسمیت، متاورلدپیس و کوبی برایانت بازیکنانی هستند که در لیست بالاترین اقدام به پرتاب های 3 امتیازی قرار دارند اما درصد پرتاب های موفقشان از میانگین لیگ پایین تر است.

برای قضاوت در این مورد 2 راه وجود دارد: اول اینکه، این چهار بازیکن در هر حال در اقدام های راه دور خود موفقتر از موقعیت های 2 امتیازی و داخلی بوده اند. برای مثال اسمیت در حالی میانگین 45/7 درصد 2 امتیازی دارد که معادل 30/5 درصد 3 امتیازی از نظر مجموع امتیازات است بنابراین برای اسمیت بهتر نظر می رسد که یک بازیکن 3 امتیازی زن عادی باشد.

اما از نگاه دیگر این بازیکنان می توانند به جای شوت زدن در موقعیت به دست آمده، به یک هم تیمی دیگر پاس بدهند که استفاده بهتری از آن شرایط دارد.

در مثال اسمیت، این بازیکنت 19 اقدام به پرتاب در هر 36 دقیقه دارد که اگر او تعداد آنها کم کرده و فرصت را به هم تیمی های خود بدهد در برگه آمار درصد تأثیرگذاری (EFFICIENCY) بالاتری خواهد داشت.

ضمن اینکه 3 نفر از چهار بازیکن نام برده که به آنها می گویند اقدام به شوت های کمتری داشته باشند، در تیم خود نفراتی دارند که شوتزن های بهتری هستند و در صورت دریافت موقعیت استفاده بهتری از آن می کنند.

متاورلدپیس و کوبی برایانت برای مثال فصل قبل استیونش بلیک را در تیم خود داشتند.

با این وجود به طور قطع نمی توان در این موارد نظر داد که آیا در شرایط مسابقه هم تیمی های شوتزن این بازیکنان استفاده بهتری از موقعیت می کردند یا نه؟

پایان متن/مح

برچسب ها: بازیکن ، لیگ ، پرتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.