سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

22 مهر92 ؛

دومین همایش روز جهانی غذا برگزار مي شود

دومین همایش روز جهانی غذا با هدف ایجاد امنیت غذایی و بررسی علمی وجوه مختلف این موضوع در کشور مهرماه سالجاري برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، روز جهانی غذا در سال جاری با شعار " سیستم های غذایی پایدار برای تأمین غذای کافی و مغذی" بعنوان  یک جنبش سالم برای جلب توجه دولتمردان و جامعه به اهمیت ایمنی و امنیت تولید و توزیع مواد غذایی با تأکید برحفظ محیط زیست برگزار مي شود. 

روز جهاني غذا 16 اکتبر همزمان با سالروز تأسیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در کلیه کشورهای عضور این سازمان برگزار می شود بعنوان روز هشدار به دولت ها نسبت به آثار زیان بار سوء تغذیه و فقر و همدردی ملت ها با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی محروم است.

لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روش های نوین فرآوری، بسته بندی، نگه داری و جلوگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، حفظ ارزش های غذایی و بهبود کیفیت محصولات و ...، از جمله مواردی است که علوم و صنایع غذایی امروز به آن توجه خاص دارد. 

ایجاد امنیت غذایی و بررسی علمی وجوه مختلف این موضوع در کشور هدف اصلی از برگزاری همایش روز جهاني غذا است.

همچنين، جایگاه پژوهش در صنایع غذایی و ارتباط دستگاه های اجرایی و صنعت با ایجاد امنیت عذایی در کشور نیز در همايش مذکور مورد بررسی قرار می گیرد و در حاشیه این همایش کتابچه فنی قابل واگذاری به صنایع رونمایی می شود.

شایان ذکر است با توجه به تقارن روز جهانی غذا در24 مهر ماه با عید سعید قربان ، دومین همایش ملی روز جهانی غذا دوشنبه 22 مهر ماه سال جاری به مدت یک روز در مشهد و در محل پژوهشکده صنایع غذایی با حضور مسئولان کشوری و استانی و سفیران 8 کشور خارجی از قاره های اروپا، آسیا و آفریقا برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در گردهمایی می‏توانند از طریق درگاه اینترنتی http://foodday.rifst.ac.ir و یا سایت پژوهشکده به آدرس www.rifst.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت‏ نام در سایت اقدام نمایند.
انتهاي پيام//

برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.