سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امین‌زاده در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه الزهرا(س):

تلاش دولت اجراي قانون عادلانه، برابر و دوري از تبعيض است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت:‌تلاش دولت نیز اجرای قانون عادلانه برای رعایت حقوق برابر، آزادی و دوری از تبعیض است که ما را به حقوق شهروندی رهنمون می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، الهام امين‌زاده معاون حقوقي رئيس جمهور در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه الزهرا(س) که ظهر امروز در دانشکده حقوق دانشگاه الزهرا برگزار شد، با بيان اينکه در بحث حقوق شهروندي پيچيدگي نقش زنان در جامعه نگاه خاصی را می‌طلبد، گفت: به دنبال سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در رابطه با تحول سند جامع حقوق شهروندی و تاکید بر رعایت حقوق شهروندی ما نیز وظیفه دانستیم که این پیام را عملیاتی کنیم.  
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری  با بيان اينکه معاونت امور حقوقی دولت مسئول آن شد تا با همکاری مرکز تحقیقات ریاست جمهوری مطالبه حقوق شهروندی را عملیاتی و پیگیری کند، تصريح کرد:  در ابتدای کار با مکاتبات متعددی که با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان، حوزویان، اقلیت‌ها و فعالان سیاسی انجام دادیم، پیشنهاداتی را دریافت کردیم همچنین در کنار آن برنامه‌های دوره‌ای متعددی را نيز در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین دانشگاه الزهرا(س) برگزار کرديم. 
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار داشت: حقوق شهروندی دغدغه همه امت‌ها در تاریخ ایرانی اسلامی بوده که از حقوق بشر دفاع کنند و همچنین در هر کجا مطالباتی برای کرامت انسانی بوده، اجرای حقوق شهروندی را در گام اول عملیاتی کنند.  
 
امین‌زاده اضافه کرد: تلاش دولت نیز اجرای قانون عادلانه برای رعایت حقوق برابر، آزادی و دوری از تبعیض است که ما را به حقوق شهروندی رهنمون می‌کند. 

وی بيان داشت: ما قوانين بسياري در حوزه حقوق شهروندی داريم، اما در حیطه نظارت نباید ادعایی داشته باشیم، چرا که مطلقا قوانین اجرا نمی‌شود و شهروندان از حقوق خود مطلع نیستند.  
 
امین‌زاده در این خصوص افزود: برای رفع مشکلات اگر خلاءهایی وجود دارد باید برای رفع آن قوانین منظمی را پیش‌بینی کنیم.  
 
معاون حقوقی رئیس جمهور مطرح کرد: در حوزه حقوق شهروندی باید آگاهی، تربیت و اجرا با کمک قوه مقننه به اجرا در آید و قوه مجریه نيز در اين ميان نقش خود را ايفا مي‌کند.  
 
وی گفت: در این زمینه ایده‌های زیادی را با نخبگان مطرح کرد‌ه‌ایم و مطالبات ما نیز از جامعه نخبگان به خصوص در حوزه دل‌نوشته بسیار است چرا که فقط حقوقدانان متولی حقوق شهروندی نیستند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: امین ، رئیس ، جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.