سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوفیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای بازگشایی خانه احزاب/ خانه‌ای به معنای واقعی شکل می‌دهیم

سخنگوی جبهه ایستادگی با اعلام اینکه زمینه رایزنی با وزارت کشور درباره بازگشایی خانه احزاب فراهم شده است، گفت: احزاب برای شکل‌گیری خانه‌ای به معنای واقعی تلاش می‌کنند.

"ابوالقاسم رئوفیان" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به زمزمه‌هایی از بازگشایی خانه احزاب و ارائه نقشه جدید برای آن، اظهار داشت: نقشه جدید خانه احزاب طرح کلی موضوع بوده و هنوز وارد جزئیات آن نشده‌ایم؛ آنچه که مسلم است این است که ما به گونه‌ای نسبت به برگزاری مجمع عمومی و انتخاب اعضای شورای مرکزی اقدام کنیم تا خانه احزاب به معنای واقعی آن تشکیل شود.
 
وی با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی این خانه، نماینده رویکردها و گرایش‌های مختلف سیاسی است، ادامه داد: خانه احزاب نباید خانه جناح و جریان خاص باشد، چرا که این تشکل یک نهاد صنفی و به دور از مسائل سیاسی بوده و تمام افراد صرف‌‌نظر از گرایش‌های سیاسی، باید در جهت احقاق حقوق تمام جریانات اقدام کنند.
 
رئوفیان با بیان اینکه در آینده مصاحبه و گزارشی از این اقدام ارائه خواهیم داد، اضافه کرد : احزاب و گروه‌های سیاسی با منشا قانونی و پروانه رسمی از کمیسیون ماده 10 در این خانه فعالیت خواهند کرد و بدیهی است که احزاب منحله و غیرقانونی هرگز به خانه احزاب راه نمی‌یابند.
 
سخنگوی جبهه ایستادگی در خصوص ضرورت تشکیل خانه احزاب گفت: اگر جامعه پزشکان کشور نیازمند حمایت جامعه پزشکی و جامعه کارگر نیازمند حمایت صنف خود نبودند، احزاب نیز به خانه احزاب نیازمند نمی‌شدند، بنابراین خلاء این تشکل کاملا مشهود بوده و باید نهادی وجود داشته باشد تا اختلاف میان احزاب را حل و فصل کند.
 
وی با بیان اینکه نقطه شروع کار از سوی احزابی که سابقه عضویت در شورای مرکزی خانه احزاب را داشته‌اند آغاز شده است، تصریح کرد: نقشه جدید خانه احزاب مکانیزم جدید و مستلزم تعامل همه احزاب و گروه‌ها است، همچنین شعاع آن از سوی جریانات مختلف با مشی اعتدال‌گرایانه گسترده تر خواهد شد.
 
رئوفیان با بیان اینکه اولویت اول رایزنی با وزارت کشور است، تاکید کرد: این زمینه تاکنون فراهم شده، ضمن اینکه از افراد معتدل، دبیران کل و نمایندگان احزاب با این رویکرد دعوت به عمل آمده است تا برای ترسیم و تدوین نقشه راه از آنها استفاده شود.
 
سخنگوی جبهه ایستادگی با بیان اینکه فعالیت این خانه از سوی مدعیان اداره خانه احزاب که حزب متبوعشان جایگاه قانونی نداشت، به تعلیق درآمده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون محل و کلید خانه احزاب در اختیار وزارت کشور است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.