سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار تصاویر دیدار اسنودن با مقامات سابق آمریکایی در ویکی لیکس

ادوارد اسنودن در ديدار جمعي از مقامات سابق آمريکا با وي در روسيه گفت افرادي که واقعيت را مي گويند تحت پيگرد قرار مي گيرند اما مسئولاني که دروغ مي گويند، نه.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، از ادوارد اسنودن از زمان دريافت پناهندگي در روسيه تا کنون تصويري منتشر نشده بود اما سايت ويکي ليکس اقدام به انتشار تصاويري کرده است که ديدار اخير او با شماري از افشاگران سابق اسرار دولتي آمريکا را نشان مي دهد. در اين تصاوير به محلي که اين ديدار صورت گرفته -به علل امنيتي- اشاره نشده است. در اين ديدار از اسنودن به علت ارائه اطلاعات کامل درباره برنامه نظارتي آمريکا، با اعطاي جايزه سام آدامز تقدير شد. 
به گزارش لوسي کافانوف خبرنگار اين شبکه، اين اولين تصاويري است که از ادوارد اسنودن از زمان دريافت پناهندگي روسيه تا کنون منتشر شده است. در اين تصاوير توماس دريک از مديران اجرايي سابق سازمان امنيت ملي آمريکا، کالين رالي مامور سابق اف بي آي  که هر دو افشاگر بوده اند  و ري مک گاورنرتحليلگر سابق سيا ديده مي شوند.
اسنودن در اين ديدار درباره اينکه دولت آمريکا بايد عملکردي شفاف داشته باشد، تاکيد کرد و از اينکه کساني که واقعيات را مي گويند تحت پيگرد قرار مي گيرند اما مسئولاني که دروغ مي گويند به حال خود رها مي شوند، انتقاد کرد.اسنودن همچنين گفت افزايش برنامه هاي نظارتي ايمني مردم را تضمين نمي کند.
در همين حال جوليان آسانژ از بنيانگذاران سايت ويکي ليکس نيز که اين تصاوير را در اختيار راشاتودي قرار داده است در گفت و گو با اين شبکه اعلام کرد نه تنها براي اسنودن که براي همه کساني که به او کمک کردند، نگران است.

برچسب ها: بین الملل ، اسنودن ، آسانژ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.