سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان عامل ارسال سلاح شیمیایی به سوریه

فعال سوري تاکيد کرد عربستان سعودي با دادن تسليحات شيميايي به تروريستها تلاش کرده است زمينه حمله نظامي به اين کشور را فراهم کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، ميمي اللحام در گفتگو با اين شبکه درباره تسليحات شيميايي سوريه گفت گزارشها و مصاحبه هاي برخي از روزنامه نگاران و خبرنگاران خارجي با ستيزه جويان در سوريه نشان مي دهد، عربستان سعودي کپسولهاي حاوي گاز سمي در اختيار ستيزه جويان قرار داده بود که آنها حتي نحوه استفاده از آن را نمي دانستند. آنها از اين کپسولهاي حاوي گازهاي سمي براي حملات شيميايي عليه مردم و نيروهاي ارتش سوريه استفاده کرده اند. 
به گفته ستيزه جويان اين تسليحات را عربستان سعودي با هدايت بندربن سلطان رئيس دستگاه اطلاعاتي اين کشور در اختيار آنها گذاشته اند. برخي معتقدند در بحران سوريه عربستان سعودي و اسرائيل با يکديگر همکاري دارند. به نظر من تحقيقات بازرسان سازمان ملل متحد درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه تحت تاثير مسائل و انگيزه هاي سياسي بوده است. آمريکا و عربستان سعودي و ديگر دشمنان سوريه تلاش کرده اند مسئله تسليحات شيميايي را بهانه اي براي حمله به سوريه و سرنگوني دولت اين کشور قرار دهند. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.