سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

جشنواره فيلم كودك اصفهان در تقويم جهاني سينما شناخته شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برگزاري بيست و هفتمين جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوان در اصفهان گفت: امروز اين جشنواره در تقويم سينماي جهان شناخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،«علي جنتي » دیشب در آيين اختتاميه بيست و هفتمين جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوان اصفهان با اشاره به پيشینه هنري شهر اصفهان افزود: هرگاه نام اصفهان به زبان مي آيد زيبايي و ظرافت در ذهن نقش مي بندد.

وی اضافه كرد: از دير باز تاكنون بخش مهمي از تاريخ هنر، مديون هنرمندان اصفهان است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هنر را همچون كودك و اصفهان را مادر هنر ناميد و گفت: هر چند برخي از هنرها همانند عرصه سينما در اين سرزمين متولد نشده اند ولي به شدت در جهان امروز نفوذ دارند و با وجود اينكه كمتر از ۱۰۰ سال از عمر آنها مي گذرد ، گوي سبقت را از ديگر هنرها ربوده اند.
وي با بيان اينكه « سينما بيشترين ضريب نفوذ را به خود اختصاص داده است » افزود: سينما آموزه هاي خود را تا دور افتاده ترين مناطق منتشر مي كند.
جنتي با اشاره به اينكه كودكان به شدت از هنر سينما تاثير مي گيرند و رفتار خود را با آن تنظيم مي كنند ، افزود: بر اين اساس ، تاثير سينما مي تواند در شكل گيري نسل فرهيخته و يا خشن موثر باشد لذا بايد در اين زمينه بيشتر تلاش كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: معرفت سازي در هنر هفتم بسيار زياد بويژه براي نظامي كه آرمان گراست و نقش موثري در انتقال آرمان ها به نسل هاي آينده دارد.
وي با مثبت ارزيابي كردن بيست و هفتمين جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوان گفت: در اين جشنواره ۱۰۷ اثر در بخش سينماي ايران ، ۸۹ اثر در بخش سينماي بين المللي شركت كردند.
جنتي ، حضور ۲۸۰ فيلم كوتاه و بلند در اين جشنواره را بيانگر استقبال هنرمندان و سينماگران داخلي و خارجي از اين رويداد هنري دانست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بااشاره به حضور ۴۰ كشور در بخش مسابقه اين جشنواره گفت: بيش از ۱۰۰ هنرمند خارجي با ارائه ۷۵ اثر در بخش مسابقه نشان از اعتبار بين المللي جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوان اصفهان دارد.
وي افزود: دراين جشنواره فيلم هاي منتخب به صورت همزمان در ۱۲ مركز استان و ۴۰ شهر به نمايش در آمد.
جنتي با بيان اينكه جشنواره فيلم هاي كودك و نوجوانان نگاه سينماگران جهاني را به خود معطوف كرده است ، اظهار كرد: بيست و هفتمين جشنواره فرصتي براي به بار نشستن افكار بكر و حركت سينماگران صاحب سبك در شهري كه مهد هنر و تمدن است ، مي باشد.
وي با بيان اينكه دفاع از كودكان جنگ زده يكي از رسالت هاي سينماي امروز است ، تاكيد كرد: سينما مي تواند فرياد صلح طلبي كودكان را به جهانيان برساند و اين جشنواره فرصت خوبي براي رساندن اين پيام حق طلبانه بود.
جنتي با اشاره به حضور ۱۰ فيلم با محوريت كودك و دفاع مقدس ، گفت: سينماگران ما در زمينه دفاع مقدس اهتمام جدي دارند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه « سينماي كودك كمتر جنبه اداري دارد » ، افزود: اين سينما بايد مورد حمايت قرار گيرد و وزارت فرهنگ و ارشاد بايد زمينه را براي تقويت اين سينما فراهم كند.
وي به سازمان سينمايي كشور توصيه كرد: سينماي كودك را جدي بگيرند زيرا سربلندي ايران در گرو نسل سالم و متفكر است كه از سينما تاثير مي گيرد.
بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان با شعار« دفاع از كودكان در جنگ» با نام نامي پيامبر اكرم (ص) پدر آسماني همه كودكان جهان و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه (س) دراصفهان آغاز شد و پس از پنج روز فعاليت با معرفي برترين ها به كار خود پايان داد/س.

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، فرهنگ ، و ، ارشاد ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.