سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی/

تسامح در مبارزه با فساد به معناي همدستی با مفسدان است

در فرازهايي از فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی آمده است: قوای سه‌گانه بايد بدانند که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، فرازهاي قابل توجهي به منظور هوشياري قواي سه‌گانه و دستگاه‌هاي حکومتي در راستاي مبارزه با اين دسته از جرايم دارد که مختصري از اين فرازها به شرح ذيل است:

با آغاز مبارزه جدید با فساد اقتصادی و مالی، یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد.

 
این مخالفت‌ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند و طبیعی است بد دلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده دلانی که از القایات آنان تاثیر پذیرفته‌اند، با آنان هم‌صدا شوند.
 
این مخالفت‌ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند، به مسئولان خیرخواه در قوای سه گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است.

اعتماد عمومی به دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان می‌دهد.
 
ضربه عدالت باید قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشدو  متهم کردن بی‌گناهان یا معامله یکسان میان خیانت و اشتباه با یکسان گرفتن گناهان کوچک با گناهان بزرگ جایز نیست.
 
مدیران درستکار و صالح و خدمتگزار که بی‌گمان اکثریت کارگزاران در قوای سه گانه کشور را تشکیل می‌دهند نباید مورد سوء ظن و در معرض اهانت قرار گیرند و یا احساس ناامنی کنند.

چه نیکو است که تشویق صالحان و خدمتگزاران نیز در کنار مقابله با فساد و مفسد وظیفه‌ای مهم شناخته شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.