سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بيش از ۱۳ ميليون قطعه جوجه ريزي در استان مركزي انجام شد

مديركل دامپزشكي استان مركزي گفت: ۱۳ ميليون 837 هزار قطعه جوجه ريزي درنیمه نخست امسال در استان انجام شد.

 حسيني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: اين تعداد در ۶۰۰ واحد مرغداري گوشتي، ۱۵ مزرعه مرغ مادر، يك واحد جوجه كشي و ۷۰ واحد مرغ تخمگذار انجام شده است.
وي ادامه داد: در اين مدت ۸۴ ميليون و ۸۲۵ هزار دز واكسن با نظارت دامپزشكي در واحد هاي فعال طيور استان مصرف و ۳۰۰ كانون بيماري هاي طيور تشخيص داده شده است.
مديركل دامپزشكي استان مركزي مراقبت از بيماري آنفلوانزاي پرندگان را از ديگر فعاليتهاي اين اداره كل اعلام كرد و افزود: در اين مدت علاوه بر تشكيل مستمر ستاد آنفلوانزاي استاني و شهرستاني تعداد سه هزار و ۷۴۱ مورد بازديد از طيور واحدهاي صنعتي، سنتي، مراكز عرضه پرنده، زيستگاه پرندگان مهاجر و كشتارگاه هاي طيورانجام است.
حسيني گفت: همچنين در شش ماه نخست امسال ۹ هزار و ۶۹۹ مورد خونگيري جهت اجراي مراقبت از آنفلوانزاي فوق حاد در واحدهاي طيور استان مركزي انجام شده است.
وي خاطر نشان كرد: در اين مدت هشت ميليون و ۵۳۹ هزار قطعه طيور با نظارت دامپزشكي كشتار و روانه بازار مصرف و ۶۶هزار و ۸۵۰ قطعه طيور آلوده نيز ضبط و معدوم شده است.
مديركل دامپزشكي استان مركزي صنعت پرورش طيور را از پوياترين و مهمترين صنايع اشتغال زا و توليد كننده در سطح استان عنوان كرد.
حسيني يادآور شد: در شش ماه نخست امسال بيش از ۴۱ هزار مورد بازديد از فروشگاه هاي عرضه گوشت قرمز و سفيد،مواد لبني و ايستگاه هاي جمع آوري شير صورت گرفت.
وي بيان كرد: در اين بازديد ها يك هزار و ۲۷۶ مورد غير بهداشتي مشاهده و ۳۵ هزار و ۵۹۰ كيلوگرم انواع فرآورد دامي نيز ضبط و معدوم شد و ۱۵۶مورد نيز به مراجع قضايي معرفي شدند./س
برچسب ها: جوجه ، ریزی ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.