سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

فعاليت چهاركشتارگاه صنعتي و نيمه صنعتي در لرستان

مدير كل دامپزشكي لرستان گفت: در حال حاضر چهاركشتارگاه صنعتي و نيمه صنعتي در لرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه  لرستان ، جواد گودرزي افزود: همچنين در راستاي عرضه گوشت سالم و بهداشتي به مردم لرستان كشتارگاه‎هاي سنتي شهرستانهاي سلسله و دلفان تعطيل شده و مجوز راه اندازي كشتارگاه‌هاي سنتي در لرستان صادر نمي‎شود.

وي تصريح كرد: كشتارگاه نيمه صنعتي بروجرد نيز به زودي به كشتارگاه صنعتي تبديل خواهد شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: كشتار سنتي و غير مجاز دام سلامت مردم جامعه را به مخاطره مي‎اندازد به همين منظور مصوبات شوراي سلامت مرتبط با كشتارگاه‎ها در تمام كارگروه‎ها با اهتمام استاندار مورد تاكيد قرار گرفته است.

گودرزي با اشاره به اينكه شرايط هيچ‌ كدام از كشتارگاه‌هاي غرب كشور مانند كشتارگاه‌هاي خرم‌آباد و كوهدشت نيست، ادامه داد: در حال حاضر برخي از كشتارگاه‌هاي استان مانند خرم‌آباد و كوهدشت با امكانات و تجهيزات به‌روز در حال خدمات رساني به مردم هستند.

وي بیان کرد: اين استان آمادگي دارد براي افرادي كه بخواهند كشتارگاه صنعتي احداث كند مجوز آن صادركند. كشتار دام به صورت سنتي و خارج از شبكه ممنوع بوده و با افراد متخلف علاوه بر اينكه برخورد قانوني خواهد شد لاشه كشتار شده خارج از كشتارگاه نيز ضبط و معدوم خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: صنف قصابان شهرستان دلفان توافقاتي با مديرعامل كشتارگاه گلشن دام خرم‎آباد داشته‎اند كه گوشت مورد نياز خود را از آن تأمين كنند اما شهرستان سلسله هنوز اقدام خاصي در اين رابطه انجام نداده است.

وی گفت: كشتارگاه‎هاي استان آمادگي كامل دارند كه گوشت مورد نياز اين دو شهرستان را تأمين كنند و در تهيه گوشت مصرفي آنها مشكلي وجود ندارد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.