سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی ورزش و مهندسی بافت

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی بایوفیزیک و تصویر برداری پزشکی و تجهیز کامل آزمایشگاه تخصصی بایو مکانیک این دانشکده خبر داد و گفت: آزمایشگاه های مورد نیاز دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات تکمیل شده و هم اکنون تجهیزات ارائه شده در این آزمایشگاه ها در کشور منحصر به فرد است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر   علی شیخانی رئیس دانشکده مهندسی پزشکی این واحد دانشگاهی از راه اندازی آزمایشگاه های جدید این دانشکده خبر داد و گفت: در حال حاضر موفق به راه اندازی دو آزمایشگاه جدید در زمینه های بایوفیزیک و تصویر برداری پزشکی شده ایم.

وی از اتمام مراحل خرید و تجهیز آزمایشگاه تخصصی دیگری به نام بایو مکانیک خبر داد و افزود: آزمایشگاه تخصصی بایو مکانیک همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید راه اندازی شده است.

وی از فعالیت آزمایشگاه های تخصصی بایو متریال و بیو الکتریک خبر داد و گفت: باراه اندازی آزمایشگاه های جدید بایو فیزیک، تصویر برداری پزشکی و بایو مکانیک می توان ادعا کرد که آزمایشگاه های مورد نیاز دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات تکمیل شده است. همچنین تجهیزات ارائه شده در این آزمایشگاه ها در کشور منحصر به فرد است.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه ها و مراکز علمی کشور همچون دانشگاه امیرکبیر، شریف، تهران و ... از خدمات این آزمایشگاه ها استفاده می کنند.

دکتر علی شیخانی از راه اندازی رشته های جدید مهندسی ورزش و مهندسی بافت در دانشکده مهندسی پزشکی خبر داد و گفت: پس از تأیید سر فصل های رشته های مهندسی ورزش و مهندسی بافت در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات  ،  در این رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو کرده ایم .

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ، ظرفیت پذیرش دانشجو در مهندسی ورزش مقطع ارشد 15 نفر و نیز مهندسی بافت 15 نفر خواهد بود، افزود: پس از تأیید این دو رشته از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری اقدام به پذیرش دانشجو در دانشکده مهندسی پزشکی خواهیم نمود.

دکتر شیخانی به تصویب و تأیید رشته بین رشته ای مهندسی توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: مقطع ارشد مهندسی توانبخشی برای نخستین بار در کشور و تنها در واحد علوم و تحقیقات ارائه می شود.

شیخانی گفت: در حال حاضر در مقطع ارشد مهندسی توانبخشی در 2 مرحله و در مجموع 20 دانشجو در واحد علوم و تحقیقات پذیرش شده است./ح

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.