سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم برنامه ریزی جهت تثبیت قیمت گوشت قرمز و سفید همزمان با اعیاد قربان و غدیر

استاندار خراسان رضوی بر اهتمام جدی و نظارت موثر جهت جلوگیری از کشتار دام خارج از شبکه دامپزشکی در روز عید قربان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان مهر در جلسه ی کمیسیون تنظیم بازار استان ضمن تاکید بر ضرورت ممانعت از نوسان شدید دامنه ی تغییر قیمت گوشت سفید اظهار داشت: طبق سیاست های اتخاذ شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشورمبنی بر تامین نهاده ها با ارز مبادله ای و به دنبال آن افزایش قیمت نهاده ها، تغییرات قیمت برخی از کالاها از جمله مرغ در روزهای اخیر به صورت فزاینده ای افزایش یافته است اما با توجه به این که بانک مرکزی مکلف به تامین ارز مورد نیاز جهت ورود نهاده های دامی است با این تدبیر می توان قیمت گوشت سفید را کنترل و از تغییرات فاحش آن جلوگیری کرد.

وی افزود: امیدواریم ستاد تنظیم بازار قیمت جدید مرغ و سایر کالاهای مرتبط، نهاده ها و همچنین قیمت مرغ منجمد جهت توزیع در شبکه را اعلام نماید و تا آن زمان لازم است در استان کمیته ای با عضویت دفتر امور اقتصاد و بین الملل استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتحادیه ی مرغداران جهت تعیین قیمت تمام شده ی گوشت سفید با در نظر گرفتن سودی متعارف تشکیل شود.

فروزان مهر تاکید کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در خراسان رضوی در مقایسه با مراکز دیگر استان ها، پایین تر است.

رییس کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی ادامه داد: بدیهی ست پس از اعلام قیمت از سوی این کمیته هرگونه عرضه گوشت سفید بالاتر از قیمت تعیین شده تعزیراتی خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به نزدیک شدن عید قربان و افزایش تقاضای گوشت قرمز، بر لزوم برنامه ریزی جهت تثبیت قیمت آن در بازار تاکید کرد.

فروزان مهر به بیماری های مشترک انسان و دام اشاره کرد و از شبکه دامپزشکی استان خواست همچون سال های گذشته با کشتار خارج از شبکه برخورد جدی کنند.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.