سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فراهم آوردن فرصتی برای عرضه محصولات آذربایجان غربی در ارمنستان

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سفر اخیری که به ارمنستان صورت گرفت، فرصت‌هایی برای ارائه محصولات آذربایجان غربی در ارمنستان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه وحید جلال‌زاده در جمع خبرنگاران با توجه به سفر اخیر خود به ارمنستان، به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ صنعت و تولیدات کشاورزی، برتری‌های چشمگیری نسبت به ارمنستان دارد و این سفر بیش‌تر در راستای حسن همجواری با این کشور صورت گرفت.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی با ارمنستان مرز مشترک ندارد اما میز استانی این کشور به آذربایجان غربی اختصاص دارد.

استاندار آذربایجان غربی هدف از انجام این سفر را گسترش تعاملات و حسن همجواری با ارمنستان اعلام کرد و افزود: این سفر به دنبال دعوت استاندار آرماویر (یکی از اصلی‌ترین استان‌های ارمنستان) در سفری که در گذشته به این استان داشت، صورت گرفت.

جلال‌زاده به تصمیمات اتخاذ شده در طول این سفر اشاره کرد و گفت: بر اساس مباحث مطرح شده در طول این سفر، مقرر شد در استان آرماویر، مرکزی برای ارائه تولیدات کشاورزی و صنعتی استان برپا شود و در اقدامی مشابه در آذربایجان غربی نیز مرکزی به این منظور، برای عرضه تولیدات استان آرماویر برپا شود.

وی به توافق بر سر اعزام هیئتی اقتصادی به آذربایجان غربی، در راستای شناخت وضعیت اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود تا برخی از تولیدات استان از طریق ارمنستان، به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر شوند که تحقق این امر می‌تواند مزایای بسیاری برای استان به همراه داشته باشد.

جلال‌زاده با اشاره به وضعیت مطلوب صنعتی و کشاورزی استان در مقایسه با ارمنستان گفت: طی دیدارهای به عمل آمده با معاون نخست‌ وزیر و وزیر امور داخلی ارمنستان، مقرر شد تا فرصتی برای عرضه کالاهای تجار و بازرگانان استانی در قالب نمایشگاه‌های مختلف در ارمنستان فراهم شود که پیش‌بینی می‌شود این امر در اردیبهشت‌ماه سال آینده عملی شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان به تفاهمنامه‌های امضا شده در این زمینه نیز اشاره کرد و ادامه داد: ارمنستان به سبب سابقه تاریخی خود، برتری‌هایی در زمینه علوم مختلف نسبت به استان ما دارند که در این زمینه می‌توان از چنین مزیتی بهره برد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.