سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ جهادی تمدن جامعه را به دنبال دارد

رییس جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: جهادگر کسی است که در راه هدف خویش که همان راه خدا است، از جان و مال خویش می گذرد، بدیهی است اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم و در رفتار خویش آن را به کار بندیم در جامعه نیز شکل می گیرد و نهادینه می شود .

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر سیدعلی اکبر هاشمی راد، رییس جهاد دانشگاهی واحد البرز با بیان اینکه برای گفتمان سازی فرهنگ جهادی و جهاد علمی، قبل از هر چیز باید مفهوم اصطلاح ارزشمند و مقدس جهاد را بشناسیم، افزود: در مرحله بعد آن را تبیین کنیم. قرآن کریم مهمترین مجرایی است که می توانیم ازآن برای شناخت و تبیین مفهوم جهاد کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه جامعه ما عمیقاً نیاز به فرهنگ جهادی دارد، آنچه کمال انسانی و تمدنی جامعه را شکل می‌دهد فرهنگ جهادی است،اظهار کرد: اگر همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی بتواند مفهوم فرهنگ جهادی را در جامعه تبیین کند، الگوها و نمونه های واقعی آن را نیز به جامعه بشناساند می توان به نتایج آن خوشبین بود و امیدوار شد که بخشی از جامعه ی هدف بدان روی آورند.

هاشمی راد در ادامه بیان کرد: جامعه ما عمیقاً نیاز به فرهنگ جهادی دارد، آنچه کمال انسانی و تمدنی جامعه را شکل می دهد فرهنگ جهادی است، بنابراین همایش فرهنگ جهادی و جهاد علمی نیز باید تلاش کند در این راستا حرکت کند و به دنبال نتایج عینی و آثار عملی در جامعه باشد .

وی با بیان اینکه در قرآن کریم عموماً کلمه «جهاد» به همراه «فی سبیل الله» آمده است، ادامه داد: به همین دلیل، عملی را می توانیم جهادی بدانیم که «فی سبیل الله» را به همراه داشته باشد، این تعابیر قرآنی، هدف غایی حرکتهای جهادی را روشن می کند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد البرز در پایان اظهارکرد: بر اساس آموزه های قرآنی، جهادگر کسی است که در راه هدف خویش که همان راه خدا است، از جان و مال خویش می گذرد، بدیهی است اگر بتوانیم این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم و در رفتار خویش آن را به کار بندیم در جامعه نیز شکل می گیرد و نهادینه می شود./ح

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، جهاد ، علم ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.