سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نقده رتبه نخست خرید گندم را به خود اختصاص داد

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: نقده در سر جمع خرید مباشری، دولتی و شرکت غله رتبه نخست خرید گندم را با 44 هزار و 484 تن به خود اختصاص داد.

هوشمند جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از 263 هزار تن گندم خریداری شده آذربایجان غربی 111 هزار و 920 تن را سازمان تعاون و روستایی به عنوان مباشر خریداری کرد.

وی افزود: مابقی گندم خریداری شده آذربایجان غربی توسط مراکز دولتی خریداری شده است.

وی با اشاره به مراکز خرید دولتی گندم، ابراز داشت: در مراکز دولتی مرکز شاهین‌دژ با 33 هزار و 653 تن خرید گندم رتبه نخست، نقده با 30 هزار و 363 تن خرید گندم رتبه دوم، مهاباد رتبه سوم و آخرین رتبه خرید دولتی گندم مربوط به تکاب با 4 هزار و 611 تن بوده به دلیل اینکه مرکز دولتی سیلو در تکاب وجود نداشت.

جوادی به خرید مباشری گندم در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: رتبه نخست متعلق به پیرانشهر با 27 هزار و 392 تن خرید گندم، دومین مرکز خرید مباشری بوکان با 12 هزار تن خرید گندم و سومین مرکز خرید مباشری ارومیه با 10 هزار تن خرید گندم بود.

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: کم‌ترین خرید مباشری گندم نیز متعلق به مراکز شاهین‌دژ و چالدران بود.

وی عنوان کرد: در بحث جمع کل مباشری، دولتی و شرکت غله خرید گندم در زمینه رتبه‌ها شهرستان نقده رتبه نخست با 44 هزار و 484 تن، شاهین‌دژ با 41 هزار و 225 تن رتبه دوم و شهرستان ارومیه با 36 هزار و 467 تن بود.

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اضافه کرد: آخرین رتبه میزان خرید مربوط به شهرستان چالدران بود.

جوادی تصریح کرد: موضوعی که امسال مورد توجه قرار گرفت و مطلوب نبود رتبه بوکان بود به دلیل اینکه بوکان قطب اصلی گندم استان است در حالی که کل خرید گندم از این شهرستان 12 هزار تن و عمده خروج گندم به دام و طیور و سایر استان‌ها از این شهر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار به همت نیروی انتظامی از خروج گندم به سایر استان‌ها جلوگیری به عمل آمد و گرنه آمار خرید گندم در آذربایجان غربی به شدت کاهش می‌یافت.

جوادی ادامه داد: به غیر از 25 روز نخست آغاز خرید گندم، زیرنظر استاندار آذربایجان غربی از خروج گندم به استان‌های دیگر جلوگیری شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.