سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست پیوستگی فرهنگی ایران و "قرقیزستان" در بیشکک برگزار شد

نشست پیوستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری "قرقیزستان" با حضور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در دانشگاه علوم انسانی "قرقیزستان" برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نشست پیوستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری "قرقیزستان"  در محل دانشگاه علوم انسانی "قرقیزستان" با حضور "سلیمان‌پور" رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس، مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم انسانی "قرقیزستان" برگزار شد.
 
سلیمان‌پور در سخنانی در این نشست با اشاره به جایگاه "قرقیزستان "در سیاست خارجی کشورمان و اهمیت سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به اين کشور ، مردم‌سالاری و توسعه‌یافتگی مدنی در ایران را مورد اشاره قرار داد و به تشریح نقش تعاملات تاریخی و تمدنی در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.
 
وی با مهم برشمردن نقش نخبگان و اندیشمندان، به پیوند ناگسستنی ارزش‌ها و تمدن با سیاست بین‌الملل پرداخت و تصریح کرد که علی‌رغم غلبه مفاهیم و آموزه‌های سیاست قدرت محور در دوران نظام دوقطبی، رهیافت فرهنگی و تمدنی، در دوره پس از پایان جنگ سرد به کانون سیاست جهانی بازگشت.
 
در این نشست "موسایف" رئیس دانشگاه علوم انسانی "قرقیزستان" نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، ارتباطات این دانشگاه با تعدادی از دانشگاه‌های ایران را مورد اشاره قرار داد و افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور را خواستار شد.
 
"علی نجفی" سفیر کشورمان در "قرقیزستان" نیز با اشاره به شناخت ناکافی ملت‌های دو کشور نسبت به یکدیگر، افزایش شناخت ملت‌ها نسبت به یکدیگر و نقش برجسته اندیشمندان و نخبگان مراکز علمی و تحقیقاتی را در این راستا مورد تأکید قرار داد.

انتهاي پيام/

منبع: ايران تاجيک راديو
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.