سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوران درخشنده:

اكران بين‌المللي بليت شانس سينماي ايران است

سينماي ايران با انجام اقداماتي از طرف مسئولان و با توجه و حمايت آنان به بهترين شيوه در سطح جهان مطرح خواهد شد.

"پوران درخشنده" كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:‌براي معرفي سينماي ايران در درجه اول اكران بين المللي توليدات آن اهميت دارد مسئولين ما بايد با انجام رايزني هاي فرهنگي در كشورهاي مختلف و با ايجاد شرايط در دستور العمل ها باعث ايجاد ذائقه ايراني در مردم كشورهاي مختلف شوند.

وي ادامه داد: با توجه به ذائقه كشورهاي مختلف جهان مي توان آثاري متناسب توليد كرد و با ايجاد ارتباط با آنان شرايطي را براي انتشار فيلم هاي ايراني فراهم ساخت. اين انتشار مي تواند ازراه هاي مختلف تلويزيون و سينما و ... حتي به صورت رايگان مطرح شود.

اين كارگردان همچنين عنوان كرد:‌در فيلم هاي ايراني كه به جهان معرفي مي شوند بايد موضوعات بين المللي و همه گير مورد توجه واقع شود از جمله اين مسايل مي توان به بحث خانواده و كودكان بحث هاي متعدد و در كل مطرح كردن موضوعات انساني و اخلاق محور فراگير در سطح جهان اشاره كرد.

وي بيان كرد: به نظر من در فيلم ها و آثار ايراني كه به جهان معرفي مي شوند بايد موفقيت ها و فرهنگ غني ايراني نيز مطرح شود كه در اين مورد فضاي خالي احساس مي شود بايد با ذائقه سازي در كشورهاي مختلف به بيان اين مسائل در آثارمان بپردازيم.

درخشنده افزود:‌كره اي ها با ايجاد فضايي براي اكران فيلم هايشان در ايران و به بيان ديگر مطابق با ذائقه ايراني حركت كردن توانستند جايگاهي در بين مردم ايران پيدا كنند و به تبليغ فرهنگ خود و همچنين به جهاني سازي توليدات كشورشان بپردازند.

اين كارگردان خاطر نشان كرد: ما نيز مي توانيم با شناخت ذائقه جهان آثاري را متناسب با آن توليد كنيم كه بومي و داراي شناسنامه ايراني باشند و در عين حال ويژگي هايي در آن گنجانده شود كه توانايي جذب مخاطب كشورهاي مختلف را داشته باشد زيرا اگر اثري با ويژگي ها و موضوعات مشترك جهاني توليد شود توانايي جذب مخاطب در سطح جهان را دارد و به تبع آن كشور سازنده و فرهنگ آن نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.