سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

32 کشته و زخمی در پی خشونت هاي پراکنده در عراق

بر اثر حملات پراکنده ای که روز جمعه در مناطق مختلفی از عراق رخ داد هشت نفر کشته و بیست و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ یک منبع در پلیس عراق به خبرگزاری شین هوا گفت: « بر اثر انفجار بمب در بازاری در منطقه " الحی العسگری " در شهرک" الطوز" در دویست و ده کیلومتری شمال پایتخت سه غیر نظامی کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.»

این منبع افزود افراد مسلح ناشناس به سوی شیخ علی الشماع امام جماعت و خطیب مسجد جامع محمد نوری در منطقه النجار در غرب موصل در چهارصد کیلومتری شنال بغداد بعد از خروج وی از مسجد تیراندازی کردند و کشتند.

به گفته وی ، "شیخ الشماع" یکی از رهبران اصلی تظاهرات ضد دولتی در موصل بود و بعد از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان باخت.

همچنین افراد مسلح ناشناس با استفاده از سلاح مجهز به صدا خفه کن به سوی یک پزشک به نام صهیب هشام در مقابل منزلش در منطقه"المثنی " در شرق موصل تیراندازی کردند و از محل حادثه گریختند.

یک معلم عراقی نیز در یورش به خانه اش در روستای " قبر العبد " در بیست و پنج کیلومتری جنوب موصل کشته شد.

یک منبع امنیتی در شهر موصل نیز گفت: « بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در مقابل یک باب خانه متعلق به چهار برادر که در دستگاه امنیتی عراق در روستای الشبالی در پنجاه کیلومتری غرب موصل کار می کردند باعث شد دو نفر از اعضای این خانه کشته شوند.»
بر اثر درگیری پلیس با افراد مسلح در منطقه "البو یوسف" در جنوب موصل نیز دو نیروی پلیس زخمی شدند.

این منبع افزود بر اثر حمله به یک دستگاه خودرو در محله « الوحده » در جنوب موصل چهار سرباز عراقی و راننده زخمی شدند.

در محله " المثنی "در شرق موصل نیز یکی از نامزدهای سابق انتخابات محلی هدف قرار گرفت و به شدت زخمی شد. همچنین در درگیری هایی که بین مردان مسلح و یگانی از ارتش عراق در محله « التنک » در غرب موصل رخ داد یک غیر نظامی زخمی شد.

یک منبع در پلیس استان دیاله در شرق عراق نیز گفت: « براثر حمله به یک خودرو که با استفاده از سلاح مجهز به صدا خفه کن در نزدیکی پل الشریف در شمال شرق بعقوبه مرکز دیاله رخ داد دو نفر کشته شدند و یک نفر دیگر زخمی شد.»

این منبع افزود بر اثر انفجار بمب در مسیر حرکت خودرو نظامی متعلق به یک شهروند غیرنظامی که در نزدیکی روستای " المخیسه" در بیست و پنج کیلومتری شمال شرق بعقوبه رخ داد نیز دو نفر زخمی شدند.

عراق از چند ماه گذشته تاکنون صحنه تشدید خشونت هاست و روند این خشونت ها به خصوص بعد از فرار بیش از پانصد سرکرده القاعده از دو زندان ابوغریب و التاجی در بغداد در اواخر ماه ژوئیه گذشته افزایش زیادی داشته است.
برچسب ها: عراق ، کشته ، بین الملل ، حملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.