سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حسن شیخ محمود" براي شرکت در نشست اتحاديه آفريقا رهسپار اتيوپي شد

رئیس جمهور سومالی و هیئت همراه وی برای شرکت در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا رهسپار آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ؛  دفتر ریاست جمهوری سومالی در بیانیه ای اعلام کرد در این نشست که قرار است روز شنبه آغاز شود در خصوص دیوان کیفری بین المللی در لاهه و افزایش افراط گرایی و همچنین دیگر مسائل مربوط به قاره آفریقا گفتگو خواهد شد.

در این بیانیه آمده است : رئیس جمهور سومالی همچنین در نشست ایگاد شرکت خواهد کرد که در آن در خصوص حادثه مرگبار در مرکز خرید وست‌گیت در نایروبی، گفتگو خواهد شد .
دولت سومالی همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریسم را خواستار شده است که نه فقط این کشور منطقه شاخ آفریقا بلکه دیگر کشورهای شرق آفریقا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است :« سومالی سال هاست با تروریست ها در جنگ است و ما باید مبارزه خود را با این دشمن دو چندان کنیم. ما باید مانع آن شویم که آنها برای آموزش یا توطئه چینی سرزمین به دست آورند .

گروه شورشی الشباب اواخر ماه گذشته میلادی حمله ای مرگبار را در مرکز خرید وست‌گیت در پایتخت کنیا انجام داد. این گروه افراطی پیشتر نیز حملاتی را در اوگاندا انجام داده بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.