سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینیک های تخصصی مشترک از ضروریات درمان سرطان

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت : وجود کلینیک ها یا درمانگاه های مشترک یک ضرورت حتمی است که سازمان دهی این کار در بیمارستان های کشور تاکنون اتفاق نیفتاده است.

دکتر سمیعی ،متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت هایی در کشور در زمینه تحقیقات و پژوهش وجود دارد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان یک درمان چند تخصصی بوده و در تمام مراکز علمی باید کار تیمی برای درمان آن انجام شود .

وی با اشاره به اینکه  متاسفانه در ایران در اکثریت مراکز چنین رابطه تنگاتنگی وجود ندارد ولی به صورت نسبی در برخی مراکز صورت می گیرد ادامه داد : اما به مفهوم کلاسیک آن که کلینیک های مشترک بین رشته های مختلف باشد ، انجام نمی شود .

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی اظهار داشت :وجود کلینیک ها یا درمانگاه های مشترک یک ضرورت حتمی است اما سازمان دهی این کار در بیمارستان های کشور تاکنون اتفاق نیفتاده که یکی از علل فقدان این مهم ادغام  سیستم آموزش و درمان با یکدیگر است.

وی در خصوص نقصان های موجود در درمان بیماران سرطانی ابراز داشت : در امر پیشگیری ، متاسفانه به آموزش عمومی برای پیشگیری در کشور توجهی صورت نگرفته درحالیکه در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا کارهای بسیاری برای پیشگیری افراد از چنین بیماری انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه ها زیر بار پوشش کامل درمان سرطان  نمی روند و بخش زیادی از بار درمان جراحی و رادیوتراپی و تهیه دارو بردوش بیماران است افزود : پس از درمان نیز به علت اینکه در بسیاری از شهرستانها  کلینیک های پیگیری با تخصص ها و تجهیزات لازم وجود ندارد، بیماران بسیاری جهت پیگیری به مراکز استانها و تهران سرازیر میشوند که این موضوع بخودی خود در زمانهایی که باید صورت گیرد ، انجام نمی شود ./ح

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.