سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید دیده‌بان حقوق بشر بر جنایت جنگی تروریست‌ها در لاذقیه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با ارائه گزارشی 105 صفحه‌ای تایید کرد مخالفان مسلح سوری در اواخر مرداد ماه سال جاری (ماه اوت گذشته) در لاذقیه مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ دیده‌بان حقوق بشر با ارائه گزارشی تایید کرد مخالفان مسلح سوری در آغاز ماه اوت در چندین روستای علوی نشین حومه لاذقیه دست به کشتار زده و دست کم 190 نفر را کشته‌اند و بیش از 200 تن را به گروگان گرفتند.

بر اساس این گزارش تنها در 4 اوت (30مرداد) گروه‌های مسلح به 10 روستای علوی نشین در لاذقیه حمله کرده و 67 نفر را کشتند، کشته شدگان مسلح نبوده و هیچ تهدیدی برای افراد مسلح بوجود نیاورده بودند. تمامی این افراد اعدام شدند.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر بر اساس گفتگو با افرادی منتشر شده است که شاهد این حوادث بوده و از مرگ جان سالم به در برده‌اند. در این گزارش آمده است: در این حملات 18 گروه شورشی شرکت داشتند، اما 5 گروه تندرو رهبری عملیات را در دست گرفتند. همچنین گروه‌های وابسته به القاعده و گروه "جیش المهاجرین و الانصار"، 200 تن را به گروگان گرفتند که بیشترین آن‌ها زنان و کودکان بودند.

این سازمان همچنین اعلام کرد اقدامات خشونت بار مخالفان مسلح سوری به سطح جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت گسترش یافته است. دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اقداماتی فوری در مجامع بین‌المللی علیه این گروه‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.