سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش براي حل مشکلات طرح پزشک خانواده

در بررسي دستورالعمل طرح پزشک خانواده شهري 02 که در استان فارس به عنوان پايلوت در حال اجرا است مشکلات مهمي براي آن بوجود آمده است که نياز به رسيدگي و حل آن ها دارد.

دکتر رقيه خواجه دبير شوراي هماهنگي و انجمن پزشکان عمومي استان فارس در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين که طرح پزشک خانواده 15 ماه پيش اجرا شد و به فاز اجرايي درآمد افزود: طرح اجرا شده در شيراز با طرح مصوبه مجلس تفاوت بسيار چشمگيري دارد و به جاي نگاه سلامت نگر بر مبناي بهداشت – غربالگري – پيشگيري بيشتر به مسائل درمان نگر توجه داشته است.

وي در ادامه گفت: اين طرح براي اولين بار در استان فارس به صورت پايلوت براي آزمايش صورت گرفت و نتايجي داشته باشد و در کل کشور اجرا شود اما چون پيش نيازها را براي اين طرح اجرا نکردند با مشکلاتي روبرو شد و مهم تر اين که براي پزشکان عمومي دوره ي پزشک خانواده قرار ندادند.

وي اظهار داشت: چون اين طرح واقعي نبوده و پيش نيازهاي آن تامين نشد روز به روز با بحران هاي زيادي روبرو شد و نتايج خوبي هم نداشت و با وجود بيماري هاي اپيدمي و شيوع آن ها مردم تنها 5/2 بار در سال مي توانند به پزشک خانواده مراجعه کنند و چون هدف در طرح 02 ارتقاي سلامت نبود و به شکل درمان نگر بود با شکست مواجه شد.

خواجه خاطرنشان کرد: مسئولان جديد بايد به اين مشکلات رسيدگي کنند و نگاه مثبتي داشته باشند و اصل طرح پزشک خانواده را اجرا کنند تا شان و کرامت پزشکان عمومي در اين طرح هاي ملي مردم هم بايد نظر دهند تا اجراي طرح ها براساس نيازهايشان باشد./ع2

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، بهداشت ، عمومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
میلاد
۱۹:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
در طرح پزشک خانواده نباید فقط به پزشکئ توجه کرد جرا که همه کارشناسان ازمایشگاه مامایی پرستاری .بهیاری و..بهداشتی در این طرح خدمت رسانی میکنند .